James Deen-grejen

Ni vet grejen med James Deen? Inte detta att han brukar sexuellt våld mot sina medmänniskor eller att han ”framgångsrikt” made the switch från vuxenunderhållning till mainstream, utan grejen att alla tyckte han var så snygg? Jag har funderat lite på det här fenomenet att man framstår som snyggare för att alla runt omkring en är så himla fula.

Jag utgår ifrån att dettta är medveten strategi för kvinnor inom SD på lokal nivå, men annars fungerar det ju inte för kvinnor på samma sätt eftersom kvinnor används som dekoration överallt.
Jag funderar lite över detta att Deen en kort tid fick PK-stämpel av sexpositiva feminister. Varför var det ens så? Jag tänker att det kanske hade att göra med att han dels var typ snygg och dels för att han inte var så himla noga med vem han låg med. Jag följde Deen på twitter ett tag och hans folk annonserade ofta för nya, fräscha damer för Deen att älska med. Här tryckte de hela tiden på att Deen älskar damer av alla genrer och att confidence is key eftersom ingen vill se någon blygas över sina bristningar på film. Jag tänker att det är lättare att projicera åsikter och egenskaper mot någon som man dels vill ligga med och man åtminstone i teorin skulle kunna vilja ligga med en själv tillbaka.
Ja, jag vet inte ens vilken poäng jag vill göra här, men jag tycker att det är så himla jobbigt att man inte bara kan slappna av och tycka att det är kul att någon typ snygg kille är naken utan att oroa sig för att han är en stor vidrig gris.
2 thoughts on “James Deen-grejen

Kommentera

