Jobbig självbild

Mina sju läsare följer mig antagligen på insta. Jag fattar inte ens grejen med insta, det är sjukt tråkigt och ingenting kul händer. Lite bilder på grejer och nån skriver vad saken är, men jaja. Jag orkar ju inte twittra längre så varsågoda för mina bilder där jag typ tar bilder på mitt trötta ansikte och skriver att jag mår ganska dåligt.

Nå, den uppmärksamme tittaren på min insta märker säkert att jag lägger upp typ 80% selfies nuförtiden. Det är en rätt ny grej. Jag brukade generas över att ta selfies eftersom jag generas av min egen självbild.

Jag har upptäckt en konflikt då jag tycker att jag är oändligt vacker och intelligent, men andra ser mig som kanske en etta en dålig dag och en sexa en bra dag, och skönheten ligger ju i betraktarens öga så då får jag ju acceptera att jag inte bara är typ mellan utan också oerhört självgod vilket aldrig är särskilt sympatiskt. Vem vinner av min självbelåtna självbild? Inte jag, jag hade nog mått bättre om min bild varit mer på nivån som andra ser mig, då jag då iallafall inte behövt konfrontera vilken jobbig människa jag är.

Och samtidigt mår jag ju rätt dåligt. Jag har bättre dagar och sämre dagar, men min medelnivå är ändå rätt låg. Bekräftelse är så skönt, ni anar inte. Men vad gör jag för att få bekräftelse? Ingenting, jag bloggar aldrig och orkar aldrig umgås med människor, så det är enklast att försöka känna lite glädje över att nån gjorde en lat hjärtögonsmiley på nån bild med mycket tuttar. Jag skrev nåt om mina tuttar som gick folk att typ hojta att jag hade bra analys och som fick mig att känna mig som typ UnderbaraClara som får bra feministstämpel för hon ryter ifrån nån gång i halvåret mellan underbara barn och underbara klänningar.

Så nu mår jag dåligt över att jag typ är en dålig feminist som bantar och drar Underbara Clara-referenser like it’s 2011. Inte nog med att jag blivit dålig, jag har blivit tråkig. Tråkig och dålig, det är det som händer när man blir svag.

Kommentera

