Nästan lite tabu

Hallå är det bara jag som inte har någon genomtänkt plan för hur jag skall uppfostra mitt barn? Jag vet inte ens vad som är minst bra, jag vet bara att allt blir dåligt och att jag verkligen verkligen inte orkar ta diskussionen med barnet. Hur gör man ens för att ha någon strategi på uppfostran, utan att rent praktiskt lägga upp en strategi för sin uppfostran som Supernanny?

Kanske är det för att det är första barnet. Jag satt ju där när ungen var under året och ba ”Näe, jag skall minsann se till att han tar bort tallriken så fort han börjar gå” och sen som blir hela livet en kompromiss och numera är jag bara disciplinsfascist mot mina vänner i köket, mot mina älskare i sovrummet och mot mitt barn när jag inte orkar vara förälder längre.

Älskar när bloggkändisar pratar om föräldraskap i sina bloggar. Ni är så jävla roliga allihopa.

Kommentera

