Den sargade sexigheten

En period på Irland började folk ta mig för hora. Det hände under ett par månader där bilar stannade och folk på pubben frågade om pris vid slutet av kvällen. En gång blev jag hemkörd av polisen som plockat mig för att ha ”jobbat” i ett dåligt område på väg hem från en kompis. Jag förstod aldrig varför för jag klädde mig inte horigare än vanligt. Sedan försvann min hor-aura och folk slutade anta att de var tvugna att betala mig när de legat med mig.

Under flera år har folk ignorerat mig sexuellt. Jag säger som Sean Connery i THE ROCK (den bästa Sean Connery-filmen) när han slutar bli våldtagen i duschen, I shink I’m loshing my shex-appeal. (Sean Connery skall tydligen tycka om att slå kvinnor, har jag hört.) Vanligtvis är ju man och barn en jävla cock-block men mer än vanligt tänker jag nu. Jag har alltid trott att det beror på mitt motbjudande utseende, men tydligen var det min personlighet? Nu mår jag ju jättedåligt. Jag har alltid varit enormt effektiv, kompetent och energisk. Nu är jag som en gammal gumma. Alla fight har slagits ur mig och jag går omkring som ett spöke med nedrivna nagelband och blödande finnar. Underligt nog har antalet obehagliga snuskgubbar som stöter på mig rampats upp rejält de senaste veckorna, jag har inte varit såhär antastad sedan jag var 19 och var naiv och jättejätterädd och därför hade svårt att säga nej när gubbar som luktar bajs vill ha en liten pratstund. Det måste vara någon air, ser man helt trasig ut så blir gubbarna helt Isley Brothers. Idag, till exempel, när jag satt i väntrummet hos läkaren efter en uppfriskande tripp till kuratorn kom det fram en gubbe och började stirra och inledde samtal med orden ”Hallå där, lilla fröken. Bor du i närheten? Var bor du?”

Balansakten blir ju att med en hjärna som är typ en trea försöka komma på om man känner gubben nånstans ifrån (kanske pappa?) och isåfall inte vara för otrevlig, men samtidigt vara så bestämt otrevlig att gubben inte vill prata mer med en. Efter ett tag började han iallafall störa några andra tjejer som pratade om spindlar och satt och drog spindelfakta och spred visdom i stil med ”spindlar skall man aldrig vara rädd för. Det farligaste djuret… är människan” och tvingade tjejerna att skratta och lyssna på hans trams istället för att hålla sitt interna samtal.

Hatar den här grejen att män lär sig gå igång på makt och tycker det är härligt att prata med rädda tjejer. Hatar den här grejen när gubbar skiter i ifall man ger dem uppmärksamhet för att man är rädd att han skall slå ner en eller för att man älskar honom.

One thought on “Den sargade sexigheten

  1. Ja alltså det där! Att när man är som mest sårbar flockas plötsligt obehagliga män runt en. Känner verkligen igen, det slår aldrig fel.
    (Fick stark igenkänning på det där ”är det här en gubbe jag känner eller äckel” från när jag var ny i en fosterfamilj i tonåren. De hade imponerande många obehagliga män i släkten/bekantskapskretsen så det hände flera gånger att jag blev antastad av män på stan och inte vågade säga ifrån ordentligt pga osäker på om det var random äcklig gubbe eller min fosterpappas kompis som bara ville prata lite…. Herregud härliga minnen)

Kommentera

