Kristen-normen

Jag älskar Hej Sonja. Jag tycker hon är fantastisk. Jag står för det ordet, jag tycker verkligen det. Håhå jaja. Lyssna här när hon pratar om sången Halo. Det är ju jättebra. Och nu är hon kristen. Det är ju verkligen jättemodigt och bra. Bra för henne.

Och vem mer är kristen nu? Fanny, som fö skall gifta sig och får alla spralliga på kyrkbröllop. Helt o-ironiskt bara ta till sig kristendomen är ju inte så populärt att vara kristen idag. För att göra mellanmjölkens land-spaningen så är det enklare att beskriva sig som att man tror på en kraft och att man inte direkt tror att Gud är en gubbe som sitter på ett moln lol, som att man är särskilt spännande och normkritisk för att man genomskådat Monty Python-illustrationer. Amazeballz.

Jaja jag hade väl inte så mycket mer att säga. Jag kanske också borde finna Gud nu, men det verkar så mycket jobb + så läskigt utelämnande. När min systerson döptes berättade min man att det var så fint att han fick en varm känsla och att han önskade att han hade en kristen tro att luta sig tillbaka på för att det vore så skönt. Och nu börjar det bli norm! Jag är så taggad. Bara en bloggperson till som finner Jesus så har vi tre pers och en officiell spaning.

Kommentera

