I vilken Lisa lär sig en viktig läxa

Jag har målat möbler hela kvällen. Vi skall ju flytta och har inte råd med nya bokhyllor så vi målar alla en uppfriskande grön. Jag tänkte att det skulle kanske bli snyggt men det blev fult. Eller jag tror att det är fult. Det är ju svårt att veta när man inte har någon smak. Jag har sådana där färgfläckar som är busigt snyggt på snygga tjejer på film. Tihi.

Min man blev sur och muttrade om Zen för att jag målade inte mindre än sex gånger bättre än han, och inte bara i snabbhet utan nu räknar vi alla kriterier inom möbelmålning. Gött med ännu något att lägga till listan ”potentiella dolda talanger till Britain’s got Talent”. Slarvade jag? You bet, men det gjorde även min man så det räknas inte. Vad kunde gå fel? Alltså jag tycker färgen blev ful och det ser fult och billigt ut så det gick ju fel. Så det blev ju inte bra att jag är tvungen att leva med det nu. Tidigare såg det bara ut som vi var fattiga med våra luggslitna bokhyllor från Läkarmissionen, nu ser det ut som att vi är fattiga men tycker om fult pyssel. Ba låt ditt hem visa människor vem du är – en person som älskar att spreja keramik i metallicnyanser och sy väskor av gamla jeans! 😦

Nu är jag orolig att alla som jag suttit och hånat fult pyssel tillsammans med kommer att skicka runt mina bokhyllor till folk på facebook och ba ”….” till folk, som att de talar för sig själva. Vem hade kunnat ana att åratal av hånfulla kommentarer om folk in the privacy of my own facebookchatt skulle Buckaroo tillbaka i mitt fejs? Okej, alla hade ana. Döm inte, annars skola du själv bli dömd. Men vem hade kunnat ana att bibeln hade ett relevant citat? (Mormonerna ett par trappor ner ba ”….”)

Vad har hänt mer då? Jag funderar på att rama in och hänga upp en bild av kanadas nya premiärminister, Justin Tredeau. Jag har ett wide on för honom.

Kommentera

