Om det inte vore för fettet hade jag sett ut som en amerikansk propagandabild mot crack

Alla har sett de där bilderna med före-vs-efter-crack-polisbilder. Ni vet vilka jag talar om, bilderna där gråtande underklassamerikaner blir arresterade och sedan blir arresterade igen och då ser jättehemska ut med tanke på hur kort tid som gått däremellen. Jag blev påmind om dem när jag satt och bläddrade igenom mina gamla semesterbilder häromdagen.De där bilderna är fan ingenting jämfört med hur härjad man (jag) blir av att skaffa barn. Crack ain’t got nothing on det som kommer ur the crack, om ni förstår hur jag menar.

Ni tvivlar? Ni tycker att jag är ytlig och självupptagen, fiskar komplimanger och skryter med mitt fortfarande relativt ohärjade ansikte iom att de flesta är äldre än mig? Låt mig som svar bjuda läsaren på en odyssé genom mitt vuxna liv, låt mig vara din Vergilius ner till helvetets tionde rand.

Vi börjar år 2008, då jag var glad, full, lite sminkad och slät som en 22-åring.

When I was 22... it was a very good year.

Mmmm, mycket vackert!

Vi ser en liknande trend år 2009, första året jag var på semester*.

Hurra! Semester! Jag är rosa och svettig som en chef. Alltså, kolla här. Kolla på min hud. Den är helt jävla slät, helt orynkig, helt rosa. Det är helt otroligt. Jag ser ut som en 23-åring. Vi går vidare till år 2010 och ser om trenden håller i sig.

Den står sig!Svar: ja. Trenden håller i sig. Min hud ser ut som att den smyger upp varje morgon och gymnastiserar en halvtimma innan resten av mig vaknar. Och hur ser det ut nudå?

Ajajajaj.

Oj, vilken dålig kamerakvalitet. Och vem går egentligen runt och ser ut som Elvis i dessa dagar? Kanske om jag prövar att lägga mig till med en mer naturlig min?

The sinful dwarf

På fyra år har jag alltså gått från att ha hud som en jävla sockerbulle till att se ut som Torben Bille i THE SINFUL DWARF. Spegeln kräks varje gång den ser mig. Fortsätter det i denna takt kommer jag tvingas döda sonen och bada i/dricka hans blod.

 

* När jag såg bilderna igår utbrast jag för min man ”Herregud vad tjock jag var. Är jag fortfarande sådär jättetjock eller?” på vilken han svarare ”Eeeeeeeeehhhhh…..” Det är svårt att vara tjockpositiv i sitt privatliv, mina damer, det är inget att skämmas över.

5 thoughts on “Om det inte vore för fettet hade jag sett ut som en amerikansk propagandabild mot crack

  1. Nä inte alls eller? Du skrynklar ihop ansiktet på de sista bilderna, det är grimasveck man ser inte åldersrynkor. Du ser yngre ut på de tidigare för att du är yngre men även för att du är avslappnad och avspänd och glad. Dessutom har du ljusare hår och smalare ögonbryn vilket föryngrar. Det som händer när man blir gammal (är ju tre år äldre än du) är att ansiktet rasar ner lite, det ser du om du låter ngn ta kort på dig när du böjer ner huvet (som om du kollar på dina egna bröst). Då ser du plötsligt håligheten under ögonen och labialvecken tydligt. Du har ju varken ögonpåsar eller labialveck samt fin hy. Slappna av o njut av livet, 27 är så jävla pissngt.

    • Var tvungen att överdriva med grimaser pga usel kamera och dåligt ljus, men det är tydligt att jag ändrats väldigt mycket på väldigt kort tid. Oavsett är det en ganska konstig känsla detta när man helt plötsligt börjar förändras i utseende, helt normalt men onormalt för mig. Alla har ju en period i mitten eller slutet av de 20 när man inser att man kommer att åldras och till sist dö och det finns inte ett dugg man kan göra åt saken. Det är ganska coolt egentligen.

  2. Själv har man ju bättre hy nu efter SEXTON ÅR av finnar, acne och elände. Det håller fortfarande i sig (yay!) men det är iallafall lite mindre än förut. Alltid något!

Kommentera

