Lady

Jag vet att jag inte analyserat den möjliga rasismen till fullo. Jag vet att jag inte funderat igenom sexismen och objektifieringen. Jag bara älskar artisten Lady och känner att jag måste dela med mig av hennes feel good(höhö)-budskap.

Lady sjunger oftast om sitt trevliga kön och sin skakande häck och meddelar genom sina texter att hon har en vagina som är så härlig att man vill äta den till frukost och en röv som (om hon skall vara ärlig) inte kan skaka på i nyktert tillstånd. Och jag blir helt glad. Jag önskar att jag kunde piska med vaginan som Lady.

Kommer ni ihåg när Sweet Brown och Charles Ramsey blev internetvirus och det blev en skitstor diskussion huruvida man skrattade åt eller med dessa människor? Jag känner ganska ofta så i mitt huvud när jag konsumerar modern underhållning som involverar svarta artister eller huvudpersoner om det är underhållning jag blir jätteglad av att se. Självklart är jag medveten om den sociala undertexten och allting, och självklart klagar jag inte över min roll i rasistvärlden, men jag tycker att det är svårt det här med att konsumera ”svart” underhållning (citationstecken pga ni vet hur jag menar).

Att analysera sitt konsumerande i sin roll som privilegad är svårt och snarigt. Jag förstår att folk inte gör det oftare än de gör, för det är verkligen skitjobbigt och tar kål på jättemycket roligt.

Jag välkomnar reaktioner från mina medmänniskor. Förklara gärna hur jag skall tänka.

Kommentera

