Vård av barn

Idag har jag varit hemma och vårdat min sjuka son. Han var för förkyld för att gå till förskolan men för frisk för att inte vara utmattande, men jag har lyckats göra massor av andra saker också. ”Till exempel vadå, Lisa? Berätta för oss!” säger ni kanske nu, och då får jag väl ta och ge några exempel så ni kan sova om natten.

Jo, till att börja med har jag köpt och satt upp julstjärnor i vardagsrummet. Eftersom jag inte har några gardinstänger eller gardiner (jag har bara bott här två år) fick vi hänga dem i taket istället. Nu ser lägenheten ut som en mycket cynisk version av Santas Grotto, en bordell med jultema.

Grotto

Ja, ni ser rätt. Vi har också gått den amerikanska rutten och hängt upp tjockt glitter som en girland på väggen. Jag hängde den över våra plastinramade affischer för spansk och italiensk skräck. Jag har köpt ett doftljus som gör att lägenheten luktar Marks & Spencer och lyssnat på grym julmusik.

Amerikano

I andra nyheter kom min nya iPhone igår och jag har därför kunnat fota hela härligheten. ”Åh, tack så mycket, Lisa! Det ser förjävligt illa ut.”, säger ni nu, och jag kan bara hålla med. Tips mottages tacksamt. (I värsta fall får jag gifta mig med en fotograf och tvinga honom att ta massor av vackra bilder på mig och mitt hus.)

2 thoughts on “Vård av barn

  1. Har inga fotograferingstips, men vill bara säga att det inte är något fel med bordellinredning! Det är bra med bordellinredning! Bra för moralen, etc.

    • Bra för moralen, skitsvårt att se något. Jag måste verkligen börja använda mina glasögon oftare, nu med dimmat chockrosa ljus får man typ gå mer på känn än på synen när man skall vandra från soffan in till toan.

Kommentera

