Växtvärk

Åh, så bra min dag startade! Två kommentarer från bloggen, och jag som älskar kommentarer. Interaktionen med mina kära läsare, mina kloka, snälla läsare, är det bästa jag har med bloggen. Åh, som jag gnuggade händerna!

Cry me a river Åh nej

Jaha, govänner. Mitt första riktigt riktiga troll. Mitt första alldeles riktiga troll som skriver saker som att jag är alldeles för ointellient för att skriva långa texter och att det är perverst och onormalt att tro att jag har något att säga när man är så dum som jag. Ett riktigt troll, med andra ord – och ett klart o-originellt sådant. Jag blir inte trollad av Oscar Wilde, direkt. Om det inte är någon av mina stamläsare som skojar lite med mig, såklart. Jag menar, ingen normal människa är väl så jävla dum att hen försöker gruppmobba mig ensam?

Jag tycker att det är ganska spännande. Självklart vet jag att det finns elakt folk därute, folk som likom bara eskalerar i känslan att man har rätt att kalla en gris en gris, men onlinemobbing-grejen är verkligen ett fenomen i sig själv. Kittlar det lite i det internetsvettiga könet när man försöker göra någon annan ledsen anonymt? Nåväl, jag önskar mitt nya troll all lycka, och ger följande tips:

  1. Använd samma alias. Det drar ner din cred och gör dig mindre trovärdig om du låtsas vara olika människor som skriver. Jag hade kunnat ta åt mig om någon hade skrivit något elakt – men det är totalt omöjligt när man ser att det är en person som låtsas vara flera, för att göra mig ledsnare. Det bryter hela illussionen.
  2. Var rimlig. Det gör ondare att höra att man kanske skriver rörigt och dåligt eller att man har en fult inredd lägenhet, än att man är mentalt sjuk och har en vagina full med skit. Jag menar, jag vet vad min vagina är full med, men jag kan absolut tro på att jag inte är någon höjdare på att skriva.
  3. Var medveten om att du är synlig. Det finns alltid sätt för mig att kolla vem som varit inne på bloggen och var personen skriver ifrån, och jag är inte insatt. Är du så jävla sorglig att du måste sitta och skriva till främmande människor att de är mentalt sjuka och har vaginor med avföring i så bör du ju veta att din makt är inte sådär superstor. Detta kanske får din exhalterade erektion att slakna eller din vagina att torka ut till en riktig gobiöken där du sitter, ensam eller med fnissande vänner, men så är det. Faktum är att du inte bor eller skriver så långt ifrån mina egna gamla hemtrakter. Trist. Vintern därnere är verkligen hemsk.
  4. Hur skulle mamma reagera om hon fick läsa det du skrivit? Skulle hon bli jättearg och ledsen? Eller skulle hon ta fram kvastskaftet och rena dig? Är detta något du vill? Isåfall, bra! Skriv aldrig något elakt utan att tänka på mamma. Det ger mer märg åt trollandet.

Och lycka till i skolan! Stanna du i skolan och följ Lisas råd, så kommer jag om ett par år att utropa: Åh, jag har blivit trollad av Oscar Wilde!

One thought on “Växtvärk

  1. Ping: I vilken jag är väldigt upprörd | mondokanel

Kommentera

