Jag vill köpa en smartphone

Den uppmärksamme har kanske noterat att jag numera (kanske) har fast arbete. En heltids tillsvidaretjänst är i dessa dagar en enhörning på arbetsmarknaden och jag är självklart mycket glad och belåten, delvis över säkerheten detta ger mitt barn och delvis över den stolthet jag känner över att ha kunnat skaffa detta arbete i dagens arbetsklimat. Utöver detta är det dessutom ett arbete jag trivs med – utmanande, intressant, roligt och med kollegor jag trivs med. Hurra!

Också hurra för det faktum att jag nu kan köpa en smartphone. I alla år har jag surat och pyrt över utvecklingen och vägrat uppdatera mig, men det börjar mer och mer kännas som något ganska praktiskt. Inte minst sedan jag insett att detta kan ge mig ännu större möjlighet att navelskåda min menstruation. ”Lite som en kalender med andra ord”, säger nu den skeptiske läsaren. Ja, precis som en kalender, men en kalender jag faktiskt skulle använda och inte bara ha liggandes.

I och med att jag använt hormonella preventivmedel större delen av mitt menstruerande liv har jag liksom inte så stor koll på hur allt funkar för mig. För mig är min menstruation en glad överraskning, en lyckosam upplevelse varje månad, en tidig menstruation är som en överraskningspresent i vardagen. Jag jublar. Jag skrattar, jag gråter, det förändrar mitt liv (temporärt).

Vad är då problemet? Problemet är att jag inte vet vad jag skall köpa för telefon. Jag funderar på att ta ett comviq-abonnemang, men välkomnar tips. Jag vill ha en enkel telefon med stora knappar för tjocka, svullna mensfingrar och hela kalaset får gå på absolut maz 300 spänn i månaden.

2 thoughts on “Jag vill köpa en smartphone

  1. Det går ju att få en gammal modell av iPhone för inte speciellt dyra pengar och min gamla iPhone 3 fungerar fortfarande like a charm (även om den börjar bli lite långsam efter 3 år) oavsett vilket bolag du väljer.

    Men om du vid tillfälle har en helsumma pengar att spendera på en telefon som inte inte tillverkas i fabriker i Asien under så sjuka förhållanden att människor hoppar från fabrikens fönster rakt ner i taggtråd så rekommenderar jag denna:

    http://www.fairphone.com/

Kommentera

