När jag vaknar imorgon kan det vara exakt som IN THE NIGHT GARDEN

Idag när jag skulle sluta jobba såg jag ett missat samtal på mobilen. Dåliga nyheter. Det var förskolan som – trots att maken inte arbetar och vi bett att de skall ringa honom då jag inte är kontaktbar om dagarna – ville meddela att sonen kanske hade vattkoppor och behövde bli hämtad.

När man googlar vattkoppor dyker den här bilden upp först:

Så ser han inte ut. Däremot ser jag väldigt mycket ut så pga konstiga hormonsvallningar vilket resulterar i överkroppsfinnar. For realzies, det är som om Karin Hörnsten tagit en bild av mig när jag lufsar omkring i lägenheten utan tröja i väntan på falafelrulle. Sonen ser ut ungefär såhär, fast om man tittar väldigt noga ser man nog antydan till en fläck på magen:

Om min läsare är det allra minsta lik mig själv slutade ni bry er om min sons hälsa för länge sedan och tänker trånande på falafelrulle. Ni läste rätt. När jag kom hem med den traditionella sjukdomsglassen var frysen pajko och efter en timma luktade det misstänkt bränt i hela lägenheten. Huvudvärk och andra icke-positiva gas-symptom uppstod men det kan ha varit placebo då man slutade använda freon för ca 40 år sedan. Jag bestämde mig för att inte stå och värma droppande, dagsgammal salmonellakyckning med sweet’n’sour-sås i potentiellt dödlig gas.

Sådan var min eftermiddag. Hur var er dag?

One thought on “När jag vaknar imorgon kan det vara exakt som IN THE NIGHT GARDEN

Kommentera

