Underbara Clara

Jag läser inte UnderbaraClaras blogg sådär jättemycket av olika anledningar. Jag blir avundsjuk på fininläggen och hungrig av tårtinläggen, och det är ju två känslor jag redan bär inom mig till överdåd. Men ibland går jag in, och blir sådär impad av hur smart och bra hon är. Hon är verkligen skolexemplet på den där kvinnliga feministen alla snackar om, den där som kan vara hemmafru (fast Clara är ju inte alls hemmafru, givetvis, men får hemmafrustämpel pga är inte arbetstagare och bär 50-talskläder) och stenhård, skitsmart och rolig feminist samtidigt.

I vilket fall.

Själv orkar jag inte skriva ett inlägg om något intressant. Jag orkar inte skriva om mina egna funderingar och spinna vidare på konceptet om samhällets skuldbeläggande, som svar till Schmenus tankar. Jag orkar inte skriva om den gången jag handlade nya kläder till sonen för första gången på typ ett halvår (mycket i barntid) och insåg att kläderna på flickavdelningen var en rejäl bit mindre än de på pojkavdelningen trots att de var två storlekar större. (Annars är ju sådant tacksamt att skriva om, barnkläder är alltid upprörande och ämnet verkar ju alltid finnas där som en outtömligt porlande musa.)

En till fredagkväll efter en vecka som fått mig att känna att jag fan är stadstjänsteman, damnit. Åh, så jag ser fram emot resten av mitt liv, men bloggandet går åt helvete.

Kommentera

