Tradition

Sex veckor kvar till jul.

Mitten av november.

Man vaknar på eftermiddagen med ett ryck och inser att ingenting kommer att bli gjort av sig själv det här året heller, och det är för sent för att fnysa över kapitalistbutikerna redan börjat langa fram julpyntet. Jag har som vanligt noll pengar och det är därför en ganska klok idé att lägga de noll pengar jag har nu på saker jag kommer att behöva i framtiden. Kommersiell skithögtid? Absolut. Det sämsta vi kan möjligtvis hitta på för att ha en ursäkt till gemenskap och samhörighet? You bet. Men jag tycker fan att det är roligt att se deras små ansikten lysa upp när de packar upp min hemmakryddade julsnaps.

Så skall vi se om det inte kan bli förbaskat kallt ute också, så är vi verkligen på G rätt in i julstressen. Bäst att sitta på allt ett par veckor till först. Perr-rumpupum-pum. Jag lovar att det här blir mitt sista jul-inlägg på länge.

Kommentera

