Blondinbellas barnnamn

Titta så spännande sökmotortermer jag fått idag. Ja, jag vet att det är jätteklyshigt att ha ett blogginlägg om sina söktermer eftersom de alltid är lustiga, men den här var faktiskt något jag själv funderat på.

Kuksugning

Nina Hartley har varit med bland mina söktermer dagligen säkert två veckor. Man får anta att någon hittat min blogg genom att söka efter Hartley och sedan glömt bort vad bloggen hette och bara mindes att hen hittat den genom att söka efter den legendariska porrstjärnan, sexpositiva feministers kalenderflicka. Nå, det jag funderade på var snarare detta med Blondinbellas barnnamn, eller rättare sagt vad hennes bebis skall heta. Bloggkommentatorerna tror att bebisen skall heta Gustav, och det hoppas jag också på. Jag hoppas att Blondinbella och Odd har klitoris nog att gå hela vägen och kalla barnet Gustav Adolf, precis som flera kungar och allas favorit-Bergmankaraktär. Om de inte orkar kalla honom Gustav Adolf hoppas jag att de kallar barnet Gretchen.

Blondinbella, förresten. Vilken människa. Konceptet Blondinbella tycker jag är så spännande, antagligen eftersom jag inte kan tillräckligt mycket om henne för att få ett mindre seriefiguraktigt intryck.

Ni vet hur Familjeliv och Flashback är i princip samma sida, men där den ena är för folk med barn och den andra är öppen för alla? Två delar av den svenska Internetskogen som är precis likadana, men exakta motsatser? Jag har samma bild av Blondinbella och Jockiboi. De är ju bägge provokatörer som trollar för pengar, men den ena är lite smutsigare än den andre. Om internet är som ett separat universum verkar den där gamla skolgårdslegenden om separata motsatsuniversum faktiskt spela ut sig framför våra ögon: samma person, men exakta motsatser i allt. Exakt samma person, men den ena är typ Grace Kelly och den andre en mindre originell Johnny Knoxville. Eller, jag vet inte om Knoxville var så originell heller, kanske.

Call out till min bloggkollega Åsiktsregistret som gjorde mig medveten om Jockibois existens. Min zeitgeist.

Kommentera

