Hallå där, bloggläsare*

Hej. Jag kände att det var dags att presentera sig lite. Inte så att jag fått en hoper nya läsare eller så, utan mest för att det faktiskt aldrig blivit gjort ordentligt. Jag vill ge intryck av att jag bloggar för moi och därför har jag ingen egentlig presentation, men ni får en iallafall.

Jag heter alltså Lisa och är 27 år gammal. Jag är gift med en utländsk man och vi har ett barn tillsammans. Barnet är två år gammalt och mina känslor för mitt barn är som en stor akilleshäl mitt i bröstet. Sedan jag fick honom (eller snarare sedan jag blev gravid med honom) är jag känslig som en 160 cm lång klitoris. Både jag och barnet är väldigt ofotogeniska.

Jag tycker att det är svårt att identifiera mig. När jag blir ombedd att med ord måla en bild av mig själv brukar jag alltid fuska och bara berätta lite om mina intressen eftersom jag inte har några egentliga egenskaper. Såhär ser jag ut när jag tar en bild av nya örhängen:

20120313_102003

Jag tycker den bilden är fin. Dels ser jag ut att ha helt jättefin hud, dels syns inte min kraftiga behåring.

För ungefär ett år sedan vaknade jag feministiskt och blev tråkig och började skriva om tråkiga saker, som hur mycket jag stör mig på könsmaktsordningen eller hur irriterad jag är på hur ojämställt det är överallt. Det kan ju bli tradigt att läsa om. Jag brukade läsa mycket, men nu orkar jag inte. Jag brukade göra mycket som jag inte orkar eller har tid med nu, och det är ganska synd, men jag måste säga att jag har jäkligt roligt om dagarna iallafall för det mesta, så det är över förväntan livskvalitetsmässigt. Jag har ingen utbildning och jag är nästan alltid rädd att bli uppläxad och utskälld av någon som kan bättre än jag själv.

Just nu i helgen har jag min bror boende hos mig och därför är jag extra trött. (Om det är en egenskap att vara trött är det en egenskap jag besitter.)

Jag välkomnar frågor och presentationer från mina läsare. I övrigt får jag önska en fortsatt trevlig helg.

 

* ”Hallå där, bonde” med Knutna Nävar.

Kommentera

