Bad Boys

Ni vet hela den där grejen med att tjejer gillar bad boys? Herrar med tatueringar och spritproblem som vandrar genom livet så säkra på sig själva att de inte ens bryr sig om att torka bort sin f.d. tjejs näsblod från knogarna innan de använder dem sexuellt på hela hennes omgängeskrets / Matthew McConaughey i KILLER JOE? Jag har funderat lite på det. Jag kan inte direkt säga att jag kommit fram till någon direkt slutsats, men här kommer tankarna.

Först och främst måste jag insistera att jag tycker att moderna bad boys verkar vara jättepretantiösa och jobbiga att ha att göra med, men det finns inte en nerv i kroppen som inte dånade vid åsynen av dessa tjugotalsherrar:

cool-police-mugshots-old-pictures

cool-police-mugshots-old-pictures-hat

cool-police-mugshots-old-pictures-stand

cool-police-mugshots-old-pictures-fancy

För mig handlar bad boy-grejen mycket om detta att vara kapabel. Jag tycker att det är enormt sexigt att en person är bra på sitt yrke, är pålitlig, skicklig, antagligen kopplat till en viss attraktion till tydlig klassnärvaro – brott hos överklass eller underklass. Vad gäller moderna bad boys idag är det inte alls samma attraktion, vilket antagligen belyser detta med fantasi och att man vill ha det man vet att man inte kan få. Det är tekniskt sett möjligt för mig att få omkull Charles Bronson eftersom han lever och jag lever, men vad är det roliga i det?

Jag har en vän som gjort slut med sin pojkvän och nu lever loppan i glatt singelliv / existerar i ett levande helvete av daglig ångest i ett sorgesamt, ensamt singelliv. Hon själv har funderat över detta med bad boys sedan hon haft lite kuckelurum med stiliga men vidriga herrar, och hon har kommit fram till att det inte sällan är så att man faktiskt måste välja mellan utseende och sympatisk personlighet. Anledningen till att damer väljer att ligga med skitstövlar är för att de vackra herrarna eller de med den där oemotståndliga charmen så ofta är hemska. Man tvingas välja mellan att vara ytlig eller att ha sex med de som förtjänar det, och varför måste vi vara rättvisa hela tiden? Kravet att endast ligga med värdiga människor finns inte bland män – här är det okej att de ligger med vem som helst, och får man ligga med en vacker kvinna spelar det ingen som helst roll att hon är vidrig. Kvinnor, däremot, får skit om de ligger med vackra skitstövlar eftersom de uppmuntrar till skitstövlighet. Bra, säger jag. Bete er så då, så blir det enklare för mig att inte ligga med er när min man dör och det är dags för mig att ge mig ut på romantikens stig. Gnälliga män är okapabla män.

Det lustiga här är att medan jag utan tvekan kan säga att de män jag träffat som verkligen varit oemotståndligt vackra allesamman varit skitstövlar, så är ett oattraktivt yttre på intet sätt en garanti för ett trevligt inre. Nu är ju jag gift med en man jag finner attraktiv på alla sätt, så jag kan väl inte klaga,

Vad tycker ni? Vilken typ av bad boy är er akilleshäl? Och för mina bi- eller homosexuella läsare: vilken bad girl är er akilleshäl? Känner ni igen er i mina funderingar?

10 thoughts on “Bad Boys

  1. Hmm. Ja, de snyggaste jag legat med har helt klart varit de svinigaste. Har de inte varit egoistiska i sängen så har det varit otrevliga eller så har de varit otrogna mot en annan tjej med mig, eller alltihop. Har faktiskt inte funderat på det förut. Attraheras tyvärr lite av dryghet också. (Kul att dryga tillbaka!)

  2. Faller för män som inte är speciellt attraktiva, men gillar narkotika av olika slag. De är deprimerade och vill förgylla livet med substanser av olika slag, på bekostnad av relationer då substansen oavsett form alltid kommer först. Det är kanske mer emo boys än bad boys… Ska det bara liggas är det mycket mer gott och blandat beroende på humör för dagen.

  3. Ja gillar din blogg men brukar inte kommentera men nu var det dags. Ah, bad boys, Håller med om att de snyggaste var de drygaste, förutom en jag känner som är dryg och ganska inte snygg men väldigt poppis ändå, konstigt. Ja tror att jag förr kände att de var någon slags bedrift/vinst att lyckas få till det med en badboy, att jag vann. De jag brukade hänga kring hade hög status och om jag var med dem fick jag sola mig i glansen. Hade inga ambitioner att rädda eller omvända dem alls. Har insett att de som gör att jag dras till dem, deras ”ja skiter väl i” attityd och deras egoism är just de som gör att det inte går att leva med dem. Har just lämnat en för som sagt, det går inte att leva med en som har sig själv som främsta intresse och prioritet. Jax Teller dock, där har vi en snubbe som både är badass och mjuka sidor som familjefar 😉 nom nom.

Kommentera

