Spelar egentligen ingen roll vilken Betty White

Igår var jag ute på vuxenäventyr med en utvald grupp* av mina nya arbetskamrater och deras vänner. Det var trevligt. Några av mina kollegor känner jag tillräckligt väl för att vi skall svära i varandras sällskap, andra känner jag fortfande inte att jag kommer att komma ihåg namnet på om du frågat mig en söndag. En av dem är uttalad feminist men tycker precis tvärtom vad jag tycker på ungefär alla frågor som diskuterats. Det känns skönt att den feministiska kampen inte är någon anledning att sluta tycka olika om allt som ingår i den feministiska kampen.

En av mina kollegor har tittat på mig med det här ansiktet sedan jag börjat:

Igår kom hon äntligen på vem jag var lik. Äntligen. Spänningen var i topp. Skulle det varaden unge eller den gamle Angela Landsbury hon tänkte på? Den unge eller gamle Betty White?

Det var komikern Nour El-Rafai som blivit berömd efter sin högljudda komedi om cunnulingus. Tydligen är vi så lika på alla sätt att hon blandat ihop oss och trott att vi gått i samma klass i skolan eller jobbat tillsammans tidigare, eftersom hon är så bekant med Nours ansikte. Vi ser tydligen exakt likadana ut, iallafall på de kroppsdelar som spelar roll (man kan anta att det finns ett par kilos skillnad eftersom Nour är kvinna i rampljuset och därför inte kan spontandricka en liter smält smör, som en annan). Eftersom jag är gift och monogam får jag inte bete mig sexuellt med andra människor, men om jag fick det skulle försökt med Nour, för att kolla hur det egentligen vore att hångla med mig själv på ett bestämt icke-onanistiskt sätt. (Jag hade antagligen blivit besviken, höhö höhö.)

Så. Detta och mycket mer har hänt i mitt liv. Vad har hänt i era?

 

* De som inte hade bättre saker för sig.

6 thoughts on “Spelar egentligen ingen roll vilken Betty White

Kommentera

