Det är så himla lätt att bli oskyldigt dömd, blööööööhh blöööööööhhh

Jag var på bra humör idag. Jag var glad. Det har varit en lång men fruktsam dag. Jag har ätit gott, jag har umgåtts med intressanta människor, jag har haft det bra med min son. Varför måste världen ständigt knacka på och påminna mig att den är så snedvriden och sjuk?

Vet ni vad som gör mig argast, gott folk? Vet ni vad som gör mig mycket argare än att vi har ett totalt impotent rättsystem, argare än att vi faktiskt lagligen tillåter våldtäkter t.om. i extrema fall? Ja, det gör mig faktiskt argare än män som har mage att sitta och snyfta över hur stackars män blir oskyldigt anklagade och rapa upp hur synd det är om män som är så utsatta för ondskefulla kvinnors lögner?

Det som gör mig argast är att vi uppfostrar våra barn till att tycka att det är okej. Vad är vi för jävla skitföräldrar egentligen?! JA, DU FÖRÄLDER ÄR ANSVARIG! SKÄMS! SKÄMS! Du som förälder är ansvarig när ditt barn anser sig ha rätt att våldta en rädd femtonårig flicka och skryta med detta. Du som förälder är ansvarig när en fjortonåring anser att man naturligtvis vill ligga med alla på en fest om man befinner sig på festen. Du som förälder har gjort detta.

Jag hoppas att du ligger i sängen tillsammans med din partner eller med en vän per telefon, och att du gråter över hur ditt barn beter sig och undrar vad som kan ha gått fel. Jag hoppas att du har ångest över hur ditt barn behandlar andra människors barn. Jag hoppas att du suttit med ditt barn på soffan och gråtit och undrat varför hen betett sig så, vad hen tänkte, hur hen kunde göra något sådant. Jag hoppas att du som förälder fortsätter att fråga dig detta resten av livet. Varje gång du säger något i stil med ”Ja, du vet ju hur pojkar är” eller ”men du, han vill nog bara visa att han gillar dig” när en pojke slår eller rör ett annat barn så säger du åt ungarna att det är okej för pojkar att vara våldsamma, ja, att de bör vara våldsamma. Pojkar är våldsamma, säger du, det är naturligt, det är som det skall vara. Pojkar har ingen empati, de förstår inte att de gör någon annan illa. Visa hur fint ni kan leka istället, visa pojkarna hur fint man kan leka så tröttnar de kanske på att slå er efter ett tag. Pojkar förstår inte bättre, pojkar vet inte hur man leker sådär fint så det får ni flickor visa och inte bråka tillbaka. Bråka inte tillbaka, det spelar ingen roll vem som började och dessutom vill han bara visa att han tycker om dig.

Ilskna män med dåligt grepp om statistik morrar om hur kvinnor ljuger, minst hälften av de dömda våldtäkterna är totala lögner. Min kompis blev anklagad av sin f.d. flickvän, och det var hon som tog initiativet, hon var hur kåt som helst, och sedan ångrade hon sig för att inte verka slampig! Min kompis blev anklagad av en lite festivalbrud, men hon var ju på alla så man behövde ju knappast våldta henne, det var bara att köra på. Hon skrek inte, hon älskade det!

Allvarligt talat.

Det är inte ens en överdrift.

Det är lagligt. Idag. I Sverige. Världens mest jämställda land, hurra hurra. Feministerna har Sverige i ett punggrepp, man får inte ens skämta lite utan att någon blir kränkt och kallar en snuskgubbe, Sverige är så jävla överfeministiserat, jämställdheten har gått för långt. Det är lagligt att våldta barn. Så många våldtäkter och sexuella utnyttjanden blir inte ens väckta till åtal att 3/4 inte ens bryr sig om att anmäla, så få åtal blir dömda att man inte ens orkar berätta för andra vad som hänt med rädsla för att det skall visa sig att våldtäkten skall ha varit helt laglig. Även om de säger nej, även om de bara ligger där och gråter eller är totalt medvetslösa eller klämmer ihop benen, så är faktum sådant att det fortfarande är helt okej att ha sex med dem. Med oss. För man vet ju inte, kanske det var så att han inte riktigt fattade att hon inte ville? Man vet ju aldrig.

När jag talar om samtyckeslag säger folk ”Åh! Skall man behöva stanna och fråga innan man sätter igång, så fånigt! Skall man ha skriftligt kontrakt eller? Då kan ju män bli anklagade för allt möjligt och bli dömda när tjejen ville ändå.” Ja tänk, så kan vi ju inte leva.

Jag vill inte leva såhär. Skäms på er, ni föräldrar som tillåter detta. Skäms på er, ni män och kvinnor som automatiskt misstror offer till schyssta killar. Skäms på er, ni som sitter och rapar om hur hemska kvinnor sätter dit män för våldtäkter. Detta är på era händer. Jag hoppas att ni mår jävligt dåligt.

16 thoughts on “Det är så himla lätt att bli oskyldigt dömd, blööööööhh blöööööööhhh

  1. Alltså det här ”hon ångrade sig pga ville inte verka slampig”-argumentet med alla dess variationer och underavdelningar är verkligen alla cirkelresonemangs, dubbelbestraffningars och logiska felsluts urkälla i den här diskussionen om falskanklagelser och våldtäktskulturens omtvistade existens. En vill ju bara vråla ”JA MEN FÖR HELVETE VAD TROR DU I SÅ FALL DET BEROR PÅ ATT HON ÄR ‘RÄDD ATT BLI STÄMPLAD SOM SLAMPA’ DÅ?!?!?”

  2. (tillägg till vrålet: ”…OM VI NU FÖR EN NANOSEKUND SKULLE LÅTSAS ATT DET ARGUMENTET ÖHT ÄR RELEVANT, NÅNSIN!!!”)

  3. Ping: Vem våldtar en jämlike? | mina Sanna ord

  4. Jag har aldrig hört ett bra argument mot samtyckeslagen. Om du måste stanna upp och fundera ”Vill den här personen, som jag har sex med just nu, ha sex med mig just nu?” DÅ VILL DEN ANTAGLIGEN INTE DET! Att det ska vara så jävla svårt att fråga först och sedan acceptera svaret gör mig så trött.

    • Men så löjeväckande! Var skall det sluta, att man måste ha kontrakt innan man ligger eller, hahahaha! Nuvarande system är inte perfekt, men man behöver åtminstone inte skriva kontrakt innan man ligger! Hahahaha! Hahaha! Hahahahaha!

      • Det dööödaaaaar stääääämningeeeen! Ja för inget livar upp stämningen mer än en våldtäktsanmälan, jävla tomtar.
        Det de egentligen vill är bara att få våldta ifred och sedan för alltid kunna förneka att de har gjort det.

      • anledningarna kan vara många, du undviker jämt frågor så svårt att ta det seriöst. Men iaf, vill du inte ha en samtyckes-lag? Jag har helt för men den måste vara skriftlig så kvinnan och mannen kan ha med sig ett par jämt, Väldigt enkelt och smidigt, är inte det bättre? Lättare för domstolar och tryggt för både mannen och kvinnan. Hur tänker du annars att en samtyckeslag ska se ut, eftersom det måste kunna bevisas menr en vad en person säger menar jag.

        Sen verkar det som att ni tror att kvinnor inte ljuger om våldtäkt, vilket är rätt märkligt. Nu börjar du väll skrika och försöka ironisera som ett litet barn så gör det åt dig.

        MENNN ÅHHH FAAAN VAD BRA. DET VET VÄL ALLA ATT TJEJER LJUGER OM VÅLDTÄKT, FÖR SÅ ÄR DET, ALLA ÄR HOROR OCH LJUGER, ÖHHH JAG ÄR TJOCK OCH FUL, (slår lite på tangentbordet)

        Så du slipper det kravet och ansträngningen menar jag.

      • Hur undviker jag frågor? Jag har noll intresse av att diskutera någonting alls, så det är ju inte så konstigt om jag gör så, men, tja… Hela mitt tankesätt står med i texten och mina tidigare kommentarer. Orka hålla på och debattera dina våldtäktspolare som blivit anklagade av lögnaktiga hyndor som sääääkert ville men hade för låg status dagen efter. Fattar inte vad det skulle vara bra för. Du tror ju hellre på att dina stackars kompisar typ blir dissade för att de är betahannar än att de faktiskt haft sex med någon som inte ville. Orka debattera sådan skit med dig. Din åsikt står fast – dina kompisar är bra, tjejerna som anklagade dem är lögnaktiga. Sådant händer, säger du och bröstar dig sorgset.

        Du tillför ingenting till diskussionen men är otroligt jobbig, så jag förstår inte varför jag skulle tvinga mig igenom en idiotisk debatt om trams med dig för att glädja dig.

  5. I läser man domen, förhör etc spå förstår man varför domen föll som den gjorde….

    Sen är jag för skriftligt-kontrakt och har kämpat för det länge, har aldrig blivit falskt anklagad men har har vänner som blivit och har läst för mycket om det, tyvärr göra både jag och mina manliga vänner så att även om vi självklart frågar och försäkrar sig om det är ok, så får man slå på inspelning på sin mobil då och då så man får med viktiga bitar, annars kan man inte sova gott.

    Jag är alltså för ett samtyckes krav som måste vara skriftligt, och det ska självklart vara kvinnan som ger en ett sådant att skriva på och ett man kan behålla, även om vissa ser det som ”osexigt” är det ändå det bästa för både kvinnor och män tror jag. Man skulle slippa så mycket bekymmer då.

    • Ojdå, det låter ju verkligen som att herrarna behöver vara lite striktare med att kolla samtycke om fler än en dam förklarar att hon blivit våldtagen efteråt. Så då tycker jag absolut att dina vänner åtminstone borde dubbel- och trippelkolla, absolut.

  6. Det har det ju aldrig varit frågan om, självklart är man alltid säker på att hon är med på det. Dock har dom ändrat sig dagen efter pga av dom varit i relationer eller att killen har mycket lägre status en henne vilket gör det skamfyllt och sänker hennes värde.

  7. anledningarna kan vara många, du undviker jämt frågor så svårt att ta det seriöst. Men iaf, vill du inte ha en samtyckes-lag? Jag har helt för men den måste vara skriftlig så kvinnan och mannen kan ha med sig ett par jämt, Väldigt enkelt och smidigt, är inte det bättre? Lättare för domstolar och trygga för både mannen och kvinnan. Hur tänker du annars att en samtyckeslag ska se ut, eftersom det måste kunna bevisas men en vad en person säger menar jag.

    • Skriftligt? Om jag slutar vilja ha sex tidigare än den andra personen då? Är det okej för den andra att köra på? Samtycke får man vara lyhörd för under hela sexet,

Kommentera

