Grattis till födelsedagen, min son

Idag fyller min son år. Jag hade liksom hoppats att den skulle bli bättre än hans förra födelsedag, då han var i någon utvecklingsfas och bara grät hela dagen.

Grattis!Katastrof, men roliga bilder.

I år skulle jag vara snäppet mer snål/ambitiös och försöka göra tårtan själv. Gissa vilken tårta som är min? (Mina läsare är skarpsinniga nog att ta ”Samuel 1år” som en ledtråd.)

 

Mitt tårtförsök, för övrigt, blev inte bara fult utan också förvånansvärt inte alls speciellt gott. Dock genuskorrekt rosa. Hoppas maken kommer ihåg silverkulor från affären, så man kan försöka dra uppmärksamheten från hur monstruöst ful den är.

Den ser faktiskt lite ut som sonen precis när han kom ut ur vaginan den dagen. Som en skrynklig skinka typ.

Grattis på födelsedagen. Jag firar även kvinnors frigörelse och skänker en tacksam tanke till de som kämpat så att jag kan arbeta istället för att vara hemmafru, så att jag i framtiden kan ta mina arbetspengar och köpa tårta. Puss puss min älskling!

3 thoughts on “Grattis till födelsedagen, min son

  1. grattis samuel! jag tycker de godaste tårtorna är de lite gojsigare hemmagjorda varianterna. perfektionen i en köpetårta funkar inte riktigt med mina krav på grad av smakblandning och saftighet. ser tårtan riktigt kletig ut på utsidan vet man ju att den måste vara god inuti!

  2. Grattis till Samuel! Jag tycker att tårtan ser helt acceptabel ut, när den ligger i magen är den förmodligen helt identisk med tårtan från ett-årsdagen. Extra plus för ölburken bredvid tårtan, I like. Angående genusvinkeln skulle tårtan förstås varit mer genuskorrekt om du inte påpekat att den var rosa, snacka om att barn lär sig vad som är rätt och fel färg när föräldrar tjafsar om sånt (åt vilket håll som helst) när de är två.

Kommentera

