Nytt i livet

Nu blåser förändringens vind under min morgonrock. Lisa har fått nytt jobb och skall bli stadstjänsteman ett halvår och sedan får vi se. Jag planerar att forma mig efter mallen Terri från THE THICK OF IT – paragrafryttaren som alla hatar, men som inte kan få sparken eftersom man inte sparkar folk som jobbar i stora statsfamiljen*.

För er som är mindre intresserade av glada nyheter och trevliga inlägg om positiv utveckling i mitt liv lovar jag ett ångestladdat inlägg om samtyckeslag lite senare ikväll. Stay tuned.

 

* Nej nej, jag planerar på att vara bra. En superhjälte.

5 thoughts on “Nytt i livet

    • Jag började lipa av historien om pappan som blev nerkastad från en bro pga svart barn. Allvarligt, jag tror jag behöver lite mer positiva nyheter i mitt liv. Alla de där roliga grejerna folk sa när de drog igång den där massakermaskinen, vad det nu var, och jorden kanske skulle gå under – alla sa typ hur skönt det skulle bli att bara få slut på allt – det börjar kännas nästan desperat.

      How’sat for ångest? Fan vad ledsen jag blir.

      • Åh jag känner igen det där också – när vanmakten blir maktlöshet och allt bara känns hopplöst. När man liksom inte kan hämta styrka ur eländet för att försöka förändra utan bara känner att allt e redan för sent 😦

        Jag har gråtit flera gånger senaste dagarna när jag läst nyheterna men just nu är jag inne i en period då jag egentligen blir mer arg än ledsen och istället för att känna hopplöshet så börjar jag klura på hur jag ska lösa det.

        Men jag tänker ändå att hur mörkt det än ser ut så är har den här världen all potential att bli en fantastiskt plats att leva på. Om inte annat så tänker jag se till att skapa mig en egen liten oas att trivas i.

        Jag är övertygad om att det kommer bli bra tillslut 🙂

      • Du är övertygad om att det kommer bli bra till slut? Det var ju det mest tokpositiva jag någonsin hört någon säga någonsin. Och jag menar tokpositivt som i helt mentalt sjukt positivt. Det kommer att bli precis likadant som det är nu, fast kanske lite sämre, says I. Kanske inte hemma hos dig eller hemma hos mig, men generellt. Fan, de kastade ner någon från en bro och slängde bort en 1,5-årings leksak för att han var svart. Det är ju det sorgligaste jag hört någonsin.

Kommentera

