Rethosta

Jag vill börja detta inlägg med att klargöra att jag under de senaste dagarna har haft otrevlig rethosta. Denna hosta har hållit mig vaken nattetid och förstört min röst och är så vidrig att jag idag försökte köpa naturläkemedel i ren desperation. På apoteket sade de att eftersom jag redan testat den riktiga medicinen och den inte funkat var det ingen idé att köpa massa mumbo-jumbo för flera hundra kronor, utan föreslog ett paket halstabletter istället. Hostan har gjort att jag igår natt endast sov tre timmar, vilket gör mig lite slö i huvudet. Mer än lite, faktiskt. Jag ser ut och agerar som en irländsk gatuknarkare, fast mer välgödd såklart. Knarkare brukar ju inte försöka hela sin trasiga, sjuka kropp med glass. Jag andas genom munnen och har nästan alltid rynkad panna. Jag försöker förstå enkla saker. Det går inte.

Och nu är jag så övertrött att jag inte kan sova. Jag grät till Teletubbies.

2 thoughts on “Rethosta

Kommentera

