En rolig grej och en rolig historia

Jag vet inte ens vad man kan skriva om ”stjärnkocken” som visar rumpbilder på facebook, kroppsångest och döden. Jag har inte ens tid att sätta mig ner och tänka igenom precis vad jag tänker om något allvarligt, never mind hitta tid att skriva om det. Istället får det bli lättsamma lustigheter.

Min far gick ju bort härom veckan, vilket resulterat i att min syster och hennes pojkvän temporärt bor hos mig. Detta är enbart positivt, då min syster är en av de roligaste människorna jag vet, detta trots att hon ganska sällan försöker dra skämt och oftast är förnärmat allvarlig. För ett par månader sedan (berättade hon när vi väntade på bussen) skulle hon själv och pojkvännen åka buss någonstans och stod och väntade på en reglementsenligt försenad buss. Då kom en grupp på kanske 30 turister och skulle vänta tillsammans med dem, och när de såg att bussen kom åkandes började de krama varandra adjö i en jättestor kramhög. Bussen såg bara en stor folksamling som stod och kramade varandra och saktade därför inte ens ner, utan gasade istället på lite extra för att komma förbi alla kramarna så snabbt som möjligt. Min syster och hennes pojkvän blev arga, turisterna blev så arga att de slutade kramas och började svära istället, och allas dag blev förstörd av den okänsliga busschauffören som var rädd för att bli ännu mer försenad av all offentlig ömhet. Det var den roligaste historien jag hört på åratal känns det som, och ibland ligger jag vaken och tänker på hur mycket roligt som händer i världen när vi inte är där.

Glamour

En annan rolig sak som hänt är att min bror gått till final i någon typ av svensk-dansk visfestival i Lund. Han skickade in ett bidrag, och vips får han åka tåg tretton timmar och sova på golvet bredvid Thomas Wiehe (eller ”Thomas Wie”, som lokaltidningen döpt honom till, trots min brors protester att han inte ens vet vem Thomas Wie är och absolut inte kan bekräfta att han var med på festivalen). Jag kan tyvärr inte inkludera låten då jag inte fattar hur man bifogar MP3-filer.

2 thoughts on “En rolig grej och en rolig historia

Kommentera

