Frågestund

Lisa är förkyld och saknar motivation och energi att blogga om viktiga frågor. Jag är dessutom lite skamsen att mina Viktiga Frågor inte är lika lustiga som mina gamla blogginlägg om… Jeremy Kyle? Mina hormonella störningar? Roger från Mad Men? Jag vet inte. Hela mitt liv är suddigt pga hormoner.

I morgon är det dags att städa, packa, tvätta och städa igen, eftersom vi skall resa bort två veckor från fredag, och sedan en till vecka ovanpå det. Jag skall försöka blogga när jag kan, men det kommer att bli sporadiskt. När jag ser min läsarstatistik över dygnet (en besökare) ser jag att ni redan börjat träna inför vårt påtvingade celibat. Oroa er inte. När jag är åter skall jag blogga, och blogga, och blogga, så ni kan läsa mig flera gånger om dagen om ni vill, ni behöver bara vänta. Håll era ögon fuktiga och knappfingrarna styva. Ni behöver bara vänta liiiite till. (I verkligheten dryga tre veckor, jättejättelänge.)

Nå, något man brukar göra för att hålla publiken underhållen är ju att be dem sysselsätta sig själva, och visst vet alla att frågestunder bara är roliga för de självcentrerade bloggarna som får svara på frågorna, men det är den strategin som känns mest lockande pga egoism. Alltså, alla detaljer ni suttit och hållit tillbaka på…. släpp dem fria. Men bara för att spara tid: ja, jag hade legat med er alla om jag varit singel. Hormoner.

Jag avslutar med en video av pre-Terminator Arnold Schwarzenegger i sitt jobb på När och Fjärran när han åker på karnival i Rio. (Den verkar inte vilja funka, så lat-läsarna går miste om härligheten. Ni andra kan se den här.)

Enjoy, mina damer.

7 thoughts on “Frågestund

  1. Men nej. Jag kommer på allvar inte klara mig utan dina inlägg. De är ju liksom typ mitt syre på teh Internez

  2. Alltså grejen nyss var ju att jag trodde du gått i bloggcelibat för ett par veckor sedan när du inte längre dök upp på bloglovin. Men så en dag länkade Schmenus till dig och jag ba neeej! Nu har jag missat når! Så nu följer jag dig x 2 på bloglovin och du blir icke av med mig. Fråga: Hur känns det? 🙂

    Fråga två: Vilka är dina favoritbloggar, säg topp 3?
    F3 (du fattar): Vilka tre filmer skulle du rekommendera till en sån som jag?
    F4: Vilken bok kommer du definitivt läsa i sommar?

    Ha! Nu fick du frågor! På riktigt!

  3. Eftersom jag är en filmnörd måste jag ställa frågor om le movies 🙂
    1. Hur började ditt intresse för exploitation filmer?
    2. Vilken genre inom exploitation är din allra favorit samt den sämsta, och varför.
    3. Vad tycker du om dom s.k. Disturbing movies t. ex. Salo, a serbian movie, irreversible m.m. Är de verkligen bra ur ett filmperspektiv eller är de onödiga provokativa filmer?

  4. Okej, dags för ett bidrag!

    1. Vad var de viktigaste skälen till att du flyttade utomlands?
    2. Motsvarande fråga, fast varför du flyttade tillbaka till Sverige?
    3. Vilka är de värsta kulturkrockarna du stött på med din man?
    4. Tipsa om bästa veggiematen?
    5. Viken artist skulle du betala mest för att få se live?
    6. Vad är ditt drömyrke?

Kommentera

