Stackars stackars stackars.

Jag tänkte blogga lite om hur mycket jag ogillar kungafamiljen (patrask) och deras äckliga, leende, välmående, ingifta iglar, men jag tycker allt bara ser tramsigt ut. Istället frågar jag dig, läsaren: vad är det som du stör dig på mest i kungafamiljen?

Personligen är det nog att jag förväntas känna sympati med dem, trots att det är jag som när dem med mina skattepengar. Jag försörjer hela min familj på ett deltidsjobb, men väntas ändå lägga huvudet på sned och mumla ledset att Daniel och Chris mer eller mindre blev tvingade att lämna sina superjobb som multimiljardärer för att gifta sig med svenska prinsessor buhuuhuuuhuuu, stackarna som måste välja mellan karriär och kärlek. Grace Kelly måste rotera i sin grav att någon återigen blev tvingad att göra den uppoffringen.

Nämnde jag att jag försörjer hela min familj och hela deras familj på min deltidslön så att de kan vara ”representanter” för ett demokratiskt land? Detta genom att påminna oss om hur glamouröst det var när de fortfarande hade all makt och vi hade noll makt, jätteglamouröst, måste visa detta genom att ha fina kläder och vita tänder och nuppa kaffeflickor som jag betalar för?!

12 thoughts on “Stackars stackars stackars.

  1. Jag skulle kunna säga att jag stör mig mest på att det är odemokratiskt, en diktaturrest, orättvist osv. Men ärligt? Jag stör mig på att de verkar vara så dumma i huvudet! Alltså alla jag känner som har sjukt hög intelligens som lever på studielån och liknande småpengar, och så kommer de där och bara ”0,1 på högskoleprovet, langa hit apanaget!”

    Ja, jag är elitistisk.

  2. Förutom hela det där ”lever på mina skattepengar”-grejen så har jag en sak som stör mig mer än något annat med kungafamiljen. När de ”råkar ut” för något, t.ex. att de kör för fort, kör fel, ligger med fel människor, får 0,1 på högskoleprovet, slänger ut skattepengar hit och dit för att kunna hålla på med svindyra hobbies så skriker många ”DE ÄR BARA MÄNNISKOR, ALLA GÖR FEL IBLAND”. Ja visst, alla gör fel ibland, vi är bara människor etc. Men de kan inte bara vara människor när de gör fel, de kan inte först ”bara vara människor” och sedan när de inte gör fel så ska de kunna ha åtalsimmunitet, få 50 miljoner i apanage, inte klara av att bli tilltalade som andra människor, inte kunna gifta er med 99% av Sveriges befolkning, inte kunna stava och inte kunna bli granskade. Om de så gärna vill vara ”bara människor” så föreslår jag att de också redogör hela ert kontoutdrag när de går till socialen för att söka bidrag och när nästa prinsessa blir gravid så är det bara att åka till ett sjukhus och hoppas att hon slipper föda i en korridor.

    • Kunde inte sagt det bättre själv, Tetra! Jag stör mig vansinnigt mycket på att svenskar generellt är galet noggranna med att politiker och andra representanter för Sverige, gör rätt för sig genom tv-licens, skatter mm (vilket är rätt) men går helt bananas när det gäller kungafamiljen. Kungen har liksom ÅTALSIMMUNITET, han kan mörda och gå fri! Jag är så galet provocerad av fjäsket från medier också, fy fan för lismandet från svt mfl. Dessutom är det helt solklart att kungahuset bara ”representerar” när de själva vill det, de väljer ju aktiviteter helt själva. GAAH!

  3. Har svårt inte bara för kungahuset utan adel i allmänhet. Det är så snuskigt feodalt att de ska hägra därborta i sitt djävla slott och så förväntas medborgarna samlas på gatorna och fira när de gifter sig eller fyller år. Det provocerar mig nästan mer att andra faktiskt köper det. Blir så himla irri när jag får höra att människor stått och väntat i 10 timmar för att se Madeleine i två sekunder WHY liksom, skärpning.
    Vi förväntas bry oss om deras liv och det stör mig. Så kommer de i sina designkläder som är asdyra och det borde fan vara kungafamiljen som står i 10 timmar på gatan så kan de få den stora äran att hälsa på ett par sjuksköterskor och städare efteråt.

  4. Kan inte annat än att hålla med i allt ovan. Om vi nu betalar dem för att ”representera Sverige” så borde de väl veta hur det är att leva i Sverige?! Och de borde definitivt följa lagar eller få ta samma konsekvenser som alla andra. Väntar fortfarande på att det ska bevisas att kungafamiljen gör så bra reklam för sverige att det ger landet stora intäkter… Tills dess borde de jobba på enbart provision… Eller ja helst borde såklart monarkin förpassas till historieböckerna,men en avveckling av monarkin tar väl sin lilla tid kan man anta…

Kommentera

