Vem är det?

Idag har jag haft en ganska jobbig dag. Sonen har varit extra gnällig, kunderna på jobbet har varit extra gnälliga, jag har stått i telefonkö flera gånger… allt resulterade i att jag brast i gråt och vägrade skriva mitt dundersmarta inlägg om mens och kvinnoskam och amning och klasshat och kvinnohat och fördomar, som jag planerat*. Det hade ju dessutom blivit tjatigt, eftersom alla dessa ämnen redan diskuterats grundligt sedan urminnes tider och det är sorgligt att de fortfarande är på tapeten.

Istället lämnar jag över ordet till dig, min läsare. Jag har fått lite nya läsare iom delningar av irriterade inlägg, och ni är allesammans välkomna.

Jag skulle väldigt mycket uppskatta om ni tog er tid att skriva en liten kommentar där ni presenterade er. Ni är också välkomna att komma med förslag på nya ämnen att blogga om (snälla, inte Husby) och givetvis eventuella frågor, eftersom alla älskar att svara på frågor om sig själv. Detta är skamlöst fiskande, men vem orkar ha skam?

Avslutar med en presentationsbild av mig själv i amsterdam. Titta, vilken vacker stad!

 

 

* Jag luras med er. Jag planerade ingenting, jag bara skojar om min brist på inspiration/ork.

4 thoughts on “Vem är det?

  1. Hallå där! Jag är en gla tjej på snart 28 höstar… nä, jag vet inte om jag behöver presentera mig? Jag som fläker ut mig själv i den egna bloggen B-)

    Men däremot, du som är en hejare på film: Jag gillar också film, men lider av ständig energibrist och en hjärna som inte riktigt orkar ta in och processa föör tunga/avancerade/spexiga grejer… så, om du skulle presentera typ fem filmer som du tycker är väl värda att se, men som ändå inte kräver en viss superuppmärksamhet, en särskild stämning i kroppen eller liknande.

    Är jag jobbig nu?

    • Hmmmm… nej, det var en bra fråga! Problemet är väl att de flesta filmer som jag tycker är som mest avslappnande fortfarande är ganska spexiga. Bra fråga! Skall försöka tänka ut något.

      Jag har förresten varit så trött nu på sistone att jag försökt kolla på lite hollywoodfilmer eftersom de är så lättuggade, och herregud! Efter de två första Bourne-filmerna och THE LIFE AQUATIC så känner jag återigen att det var dags att ta en typ femårig paus från Hollywood.

    • Näe, jag kan inte tillräckligt om Husby och vägrar att sätta mig in i situationen tillräckligt för att kunna ha en åsikt jag kan stå för. Jag väljer nog att vara medvetet okunnig i den frågan, eftersom jag ändå inte kan göra något åt det och bara blir frustrerad, depremerad och upprörd av att läsa om det. Vad är poängen? Vore jag tillräckligt hederlig för att faktiskt engagera mig hade jag nog informerat mig bättre, men det tänker jag ju inte göra.

Kommentera

