Kropp und Knopp

En liten stulen Kropp & Knopplista.

Längd: 160 cm
Vikt: Vet ej. Min
Hårfärg: Ljusbrunt / mörkblont med lite rött kvar sedan tidigare färgningar.
Ögonfärg: Grå
Fräknar: Konstant en på näsan och en på läppen, med lite fräscha sommarfräknar.
Bästa kroppsdel: Min rumpa. Den har personlighet. Inte sådär sexig och supertrevlig personlighet, men den matchar min egen ganska bra.
Sämsta kroppsdel: Överallt där jag får finnar numera (= överallt).
Ärr: Flera på handflatorna, inklusive en kvarsittande liten sten, sedan den enda gången jag åkte moped. Ett ärr stort som en tiokrona på vänster knä, sedan jag rusade till bussen.
Tatueringar: Ja, den gula ubåten från beatlesfilmen.
Piercingar: Bara öronen.
Sjukdom: Nej, ingen alls.
Brutna ben: Inga alls.
Fobi: Insekter, speciellt skalbaggar. Det är benen, de där äckliga små benen. På allvar, jag pallar inte.
Tvångstanke: Får absolut inte börja pladdra och säga massa hemska ord när jag träffar nya människor. Får inte tro att folk känner mig och tycker att jag är rolig när jag säger sexistiska eller rasistiska saker från filmer. Får inte råka skriva ”kuk” på viktiga jobbpapper eller säga det till viktiga kunder.
Rädsla: Att min familj skall lämna mig. Att sonen skall dö. Att någon skall trakassera mig.
Kroppsligt partytrick: Jag kan vicka på stortårna så de knäcker.
Bästa känsla:
Förväntan
Bästa fysiska känsla:
Kramar, hårbottenmassage, fotmassage, långa, dyra bad när man har foglossning.

4 thoughts on “Kropp und Knopp

  1. Nu har jag tillbringat stora delar av dagen med att läsa din blogg, som jag verkligen tokgillar! Så kom jag till det här inlägget, som jag sett även hos andra kvinnor som genus/feministbloggar…och INGEN av er, oavsett hur mycket ni har skrivit om hur lite utseende betyder, och om att en kan vara hälsosam och överviktig (vilket jag till fullo instämmer i) har skrivit in vad ni väger. Kanske är jag våg-fixerad som väger mig 1gg/månad – men att inte nån enda av er skulle veta åtminstone på ett ungefär vad ni väger tror jag faktiskt inte på. Jag säger inte att det är viktigt att veta, men jag är nyfiken på: är det fortfarande så tabu att skriva ut siffrorna?

    • Först och främst: Tack så jättemycket för din snälla kommentar, vad glad jag blir att du gillar!

      Sanningen är den att jag äger ingen våg, och känner inget riktigt behov av att väga mig. Jag är aldrig någonstans där det finns en våg nuförtiden, inte badhus eller gym längre sedan jag började jobba kväll och redan innan det vägde jag mig inte på gymmets våg. Har inte vägt mig på kanske 7 månader, men då vägde jag 69 kilo, första gången jag vägde under 70 på flera år. Jag gillar inte att väga mig ens nu eftersom jag aldrig kommer att vara glad över siffrorna jag ser, för oavsett hur mycket jag än vet att jag promenerar och cyklar flera timmar om dagen och är sund, så känner jag mig alltid tjock och ful när jag ser min vikt. Eftersom jag själv vet min egen kropps hälsa och form ser jag ingen anledning att äga en våg eller väga mig. Inga fördelar, bara nackdelar.

Kommentera

