Fråga Lisa

Hej på er.

Är det en sak som jag skulle ogillat med mig själv om jag vore någon annan och var min vän (en fullt logisk mening), så är det att jag kommer med råd om allting. I mina ögon är en av mina mest irriterande vanor detta att jag kommer med goda råd och sunt förnuft när det på intet sätt behövs, speciellt rörande sex och förhållanden. Folk är inte dumma i huvet. De vet att de inte borde ligga med henom utan att först höra om hen är intresserad av ett långvarigt förhållande, det är inte bra eftersom de har barn tillsammans. Folk vet att bästa sättet att få henom i säng är att supa hen lite full och sedan ha en sommarromans utan att bry sig om morgondagen, damnit, eftersom folk iallafall inte behöver träffa hen efteråt om folk inte väljer det. Och givetvis vet folk att det bara är en fråga om tid innan de gör slut, och att det är snällare (om mindre bekvämt) att bara avbryta allt nu istället för att dra ut på lidandet. Folk vet allt detta, men ändå måste jag berätta det för dem eftersom jag är självgod.

I vilket fall. Mina kreativa safter bubblar i kroppen och tigger om att komma ut. Om mina läsare anonymt har problem de vill anförtro någon de känner lite halvt-om-halvt / inte alls, känn er välkommen.
6 thoughts on “Fråga Lisa

  1. Kära Lisa,

    Hur gör jag för att hitta den rätte?

    Vänliga hälsningar
    Trött, sliten mamma 30+

    🙂

    • Kära Trött, Sliten mamma 30+,

      Ingen kan säga om du kommer att hitta en ny partner, eller ens att det kommer att bli ett bra förhållande om du träffar någon. Det är därför din plikt att göra det så intressant som möjligt och leta så mycket som möjligt med potentiella nya partners. Fråga Lisa rekommenderar med andra ord mycket krogragg och andra underhållande festligheter. Även om du inte hittar någon ny partner (vilket jag starkt betvivlar, då du är en ung kvinna fortfarande och knappast kommer att dö snart) kommer du åtminståne ha haft väldigt roligt medan du letat, och alltså inte slösat bort tid.

      En extra kommentar: Jag vet inte hur gammalt barnet är, men jag antar att utekvällar och dejter alltid kommer att vara enklare i framtiden, åtminstone tills barnet flyttar hemifrån.

      Lycka till!
      Tant Lisa

  2. Nej visst är det alltid så att man vet bäst när det gäller alla andra men sen när det klmmer till en själv är man inte alltid lika klarsynt 🙂

Kommentera

