Ringo Remembers

Ringo är ju allas favorit-Beatle. Han var underdoggen som inte skrev låtar (Octopus’s Garden var mer som en musikversion av att bli klappad på huvudet av ens morbror) och som gjorde sitt jobb utan att bli så pretantiös att det nästan gränsar till mental sjukdom. Han gifte sig dessutom inte med Heather Mills. Kort sagt, hurra för Ringo.

Låt mig därför glädja alla med följande serie där RINGO REMEMBERS.

Min favoritdel är hur han tar upp två av de kanske sämsta låtarna som pressats in i den stora allmänhetens medvetande, IMAGINE (musikens svar på en mystical wolf t-shirt) och WONDERFUL CHRISTMAS TIME (som får julen att verka både tråkig och 80-tal, något som ju borde vara en omöjlig kombination). Peter Serafinovicz, just nu älskar jag dig mer än jag älskar ost.

3 thoughts on “Ringo Remembers

  1. Åh, jag älskar när parodier är så välgjorda som det här! Det är ju uppenbarligen nån som verkligen gillar Beatles och dessutom är skicklig på att härmas som har gjort detta. Kudos!

Kommentera

