Men jävla amning

Suck.

Blondinbella har blivit mest hatad, mer hatad, mer hatad och så ännu mer hatad pga sin skeva syn på ungefär alla som är annorlunda än hon själv och hennes rika vänner. Genushäxor, småbarnsföräldrar, white trash, transsexuella, påskkärringar… alla fick plats i Bellas uppvända näsa. Men så blev hon ju med barn nu och då måste man kalla henne Isabella och säga att hon är stark. Då lades allt på hyllan med ett överseende leende och glädje över Isabellas framtida avkomma, och istället för att göra det enda normala – läsa på lite om ämnen man vill ”debattera” och dra ett streck över hela historien så börjar hon om genom att förklara att hon faktiskt tycker att det är äckligt med offentlig amning. Jag tycker att det är jävligt äckligt med offentlig idioti, men det respekterar tydligen inte Blondinbella något vidare.

För övrigt tycker jag att det är jättekonstigt att gifta sig och skaffa barn med en människa, och samtidigt förklara att man ju faktiskt inte varit tillsammans mer än ett år och därför inte känner att man kan ha orakade ben inför personen. Jag minns den tiden då jag inte kunde ha orakade ben inför min man – det var när vi började dejta, alltså fram tills ungefär ett år in i relationen. Innan jag bestämde mig för att gifta mig med honom, eftersom vi ju bara dejtat ett år men det är en annan historia, som Blondinbella skulle sagt.

Jag sitter och ogillar Blondinbella mer och mer för varje inlägg jag läser. Jag önskar att jag bara kunde sluta läsa skiten och slippa bli involverad i hennes tuttar och ben, men det kan jag inte eftersom jag finns i ett samhälle där Blondinbella är skitstor och alla hennes idiotiska uttalanden trycks upp i ansiktet på mig som en läckande bröstvårta på café. Varför är det så äckligt att se en ammande mamma? Jag förstår verkligen inte det äckliga. Varför, Blondinbella? Varför? Det är en mamma som matar sitt barn – varför tycker du att det är så vidrigt att råka få syn på det en knapp sekund innan du tittar bort? Sluta jämföra amning med att onanera eller bajsa offentligt – det är att äta/dricka. Du äter/dricker också offentligt, det är därför du sitter på caféet.

Varför är man så jävla respektlös mot sin omgivning att man kräver att alla skall förändra hela sina liv för att de har problem med helt vanliga grejer, som att ge sin unge mat?

Har man problem med att kanske se någon amma föreslår jag att man tar med sitt kaffe och dricker det på toaletten eller i ett stort, tomt rum (vi kan kalla det ett ”amningsrum”). Alternativt får man stanna hemma. Skall vi komma och snacka om att visa hänsyn kan man banne mig börja själv, genom att inte kräva att alla andra skall tassa runt ens hang ups om saker som man borde ha kommit över vid det här laget. Typ att alla äter, och att bebisars mat kommer ur bröst, att bröst inte är äckliga och att bröstmjölk inte är äckligt. Kan vi lägga ner nu? Sluta. Bara sluta.

30 thoughts on “Men jävla amning

  1. Åh, om det finns en sak jag varit glad över i mina relationer är att jag har arbetat på att släppa allt sånt där skit redan från början. Om inte HAN rakar benen kan han inte heller kräva att jag ska göra det – done. Maha. Under mitt nuvarande förhållande har jag nog aldrig gjort det alls, helt utan reaktion.

    Och vad ska man säga. När det blir så allvarligt att amma sina barn för att NÅGON KANSKE SER EN BRÖSTVÅRTA (men alla reklamplanscher med halvnakna brudar som sitter överallt är okej att lägga ögonen på medan man äter?) så kanske man måste inse att problemet ligger hos en själv. Är det ett sånt spektakel att ett bröst används till något annat än att stoppas i en bh för att visas upp? Tröttsamt är vad det är.

    • Man måste ju inte hålla på och fisa inför varandra hela tiden, men att säga rent ut att man ju faktiskt bara varit tillsammans ett år… det låter ju lite konstigt.

      Jag blir riktigt förbannat, är vad jag blir. Jag har sett Blondinbella i bikini och urringningar, men samma hudyta blir äcklig om man anar att hon matar ett barn? Fuck that shit. Det är hennes (dvs alla som tycker det är äckligt:s) jävla problem och ansvar att lösa, kanske genom att fika i ett speciellt rum där amning inte är tillåtet. Visa lite respekt, liksom.

  2. Först å främst kanske samhället skulle börja inse att våra bröst inte endast är en sexuell apparat, dem är inte bara gjorda för att knullas, klämmas på eller vara ett objekt för mannens njutning! Skulle folk tänka så, så hade de heller inte tyckt att det var särskilt obscent med världens naturligaste sak på offentliga platser! Blondinbella verkar vara född i farstun å tappad några för många ggr å att tänka rationellt kan vi förmodligen aldrig kräva!:-/ sluta läs… Sluta ge hennes blogg besökare!

  3. En god vän till mig brukar säga att någonstans i en relation måste man bestämma sig. Endera kan man fisa i varandras sällskap – eller så får man bryta upp och gå vidare. Poäng där.
    Och att amma… Aja, lås in alla ammande kvinnor i deras hem – där kan de stanna tills deras tuttar är i skick att bli visade i bikini (eller utan!) igen. Allt annat är omoraliskt!

    • Alltså, jag pruttar inte helt öppet och ogenerat inför min man. Jag pruttar inte inför någon, jag tycker att man gott kan försöka hålla sina kroppsljud för sig själv litegrann. Däremot om jag skulle råka prutta lite så är det ju ingen stor grej. Man LEVER ju tillsammans, och i livet så pruttar man lite ibland! Ibland har man lite hår på magen, det är ju sånt som händer, herregud.

  4. Hur tänkte hon nu? Jag skulle nog vilja säga att en förlossning är lite mer nasty än orakade ben om man är lagd åt Blondinbellas håll. Stackars Odd kommer ju få en chock. Man det är klart, han kanske inte skall vara med vid förlossningen eller så blir det ett planerat smakfullt kejsarsnitt med doftljus och skit.

    • ALLA borde hålla käft. Nu känner jag mig elak mot Blondinbella. Men är man så idiotisk att man har problem med amning så borde man skämmas över det, och absolut inte hålla på och berätta om det för andra.

  5. Vad är det för skillnad på dig och henne egentligen? Möjligtvis att du känns mer hatisk. Du gör precis samma sak själv. Har egna åsikter om något som långt ifrån alla håller med dig om och hatar en person som har egna åsikter om något. På SIN blogg som ingen ointresserad behöver läsa. Väx upp och sluta hata.

    • Skillnaden är väl att jag inte har ett jättestort nät av ivriga, unga fäljare som lyssnar på vad jag säger. Skillnaden är också att ingen läser min blogg och mår dåligt över sitt fullkomligt normala beteende – att ge sin unge mat – i vetskapen att folk tycker att man är äcklig. Så nog finns det lite skillnader, tycker jag. Sedan får du gott sluta vara förminskande, för det orkar jag inte med.

      • Det kanske är lika bra att hon också börjar skriva vad som förväntas av henne istället för vad hon egentligen tycker. Blogg = ärlighet. Som du så fint redan tagit vara på.
        ”Ivriga unga följare” som följer henne för att dom delar hennes åsikter till större del.
        Angående amningen tror jag och hoppas att hon som så många andra blivande mammor ändrar sig i den uppfattningen när de väl får barn och börjar amma. Men oavsett är det upp till var och en att tycka vad man vill om vad som helst.
        Jag visste inte att jag förminskade? Men jag märker att jag nått en lättstött människa här så det kanske är det.
        Men jag orkar inte med folk som näthatar alla som inte är genusengagerade, vänster eller på ett sätt eller annat faller in under deras kategori av godtagbar människa, så då kanske du gott kan sluta med det också?

      • Men om ens åsikt är att någon är äcklig om man ammar, då tycker jag att personen förtjänar kritik. Gör man någon ledsen, eller om man håller på och näthatar, då tycker jag att man gott kan ta svar på tal.

        Tycka vad som helst får man givetvis göra. Att uttrycka precis vad som helst utan att bli ifrågasatt, det är en annan sak.

        Jag näthatar väl ändå inte Blondinbella pga att hon inte är vänster? Jag näthatar ingen alls, jag ifrågasätter att hon kallar offentlig amning äckligt.

        Undrar om alla Blondinbellas följare kommer att ändra åsikt om hon gör det iom sin graviditet? Vad tror du?

      • Självklart ska man inte göra någon ledsen och om någon har känt sig sårad tycker jag att hon borde be om ursäkt för hur plumpt hon uttryckte sin åsikt. Man kan säga vad man vill om att det är naturligt men jag vet att många delar hennes åsikt sedan innan. Att det inte ser mysigt ut. Även om det är det! För min egen del känns det mer intimt än den klassiska äta på stan-situationen man har som vuxen så det känns fel att ens jämföra med det. Men det har ju inget med att göra att det är äckligt. Det är mest att man själv inte vill blotta sig isf. Att andra gör det, då får man välja själv om man vill kolla.

        Nej nej men tonen i inlägget var mer än bara amning. Det kändes mer som en fråga i hur man väljer att leva rent generellt. Och i det tycker jag att alla oavsett moderat rikemanstjej eller vänstervriden hen så är man inte sämre som det ena eller det andra. Men ofta i sådana här inlägg märker man att hatet åt andra hållet blir lika stort. Det finns ingen ömsesidig respekt överhuvudtaget. Det där med lika goda kålsupare båda två börjar klinga …

        Jag tror inte att folk ändrar åsikt varken nu eller då. Helt ärligt har jag lite högre tankar om människor än att de rakt av ändrar sin livsuppfattning för att Blondinbella uttrycker sin åsikt om amning.

      • Jag blev ledsen av hennes inlägg.
        Jag själv fann det väldigt svårt att amma ute just pga detta att jag såg kommentarer om hur äckligt det såg ut när man bara halade fram brösten, och dylikt trams. Detta påverkade mitt liv på ett väldigt negativt sätt, även om jag givetvis inte tänker låtsas som att jag personligen har blivit skadad av Blondinbella eller något sådant. Jag anser att hon, och alla andra som uttalar sig om sådant offentligt, påverkar andra negativt eftersom det faktiskt är jobbigt att försöka amma i vetskapen att folk anser att man lika gärna kunde sätta sig och bajsa på cafébordet. Hur det känns för dig är helt enkelt hur det känns för dig. Bebisen äter offentligt. Det är det som händer. Man visar ofta mer av bröstet när man har urringning, så att hålla på och prata om hur äckligt det är är helt idiotiskt.

        Jag skulle inte kalla åsikten om hur äckligt det är att amma just en livsåskådning. Däremot kan det vara jobbigt att läsa som ammande mamma, hur äckligt det är och hur man ”halar fram brösten” och sådant prat. Tonen i mitt inlägg var nog frustrerat, ilsket, ledset, trött och inte helt seriöst, eftersom det var så jag kände när jag skrev inlägget. Jag orkar inte med allt snack om hur äckligt det är med amning. Blondinbella stod i skottlinjen eftersom det var hon som skrev att det var äckligt, däremot tycker jag inte att jag skrivit något hatfullt om hennes person. Jag vet inte hur hon är som person, mitt intryck är ju inte så jättebra men som sagt vill jag ju inte göra någon ledsen. Jag anser inte att all kritik på nätet är näthat, och jag hoppas verkligen inte att det här inlägget framstår som hat. Man får kritisera och ifrågasätta, det är fullt tillåtet. Man får t.om. göra det med ilsken ton, utan att det blir hat.

    • Nja men sakta i backarna. På Isabellas sida så kommer allsköns påhopp om hur folk borde bete sig, att hermafroditer (Bellas ord, som är helt galen) inte är något vi är, för vi alla har ett kön. Att barn som blir genusmedvetet uppfostrade ser ut som påskkärringar och gud vet vad allt som stått på den sidan.
      Lisa skriver faktiskt rätt nyanserat om en åsikt som påverkar folk NEGATIVT. Bella har ändå ungefär MASSOR med fans som följer henne och som idoliserar hennes åsikter.
      Bella är sällan argt hatisk men väldigt väldigt kategorisk och fördömmande, dvs passivt aggresiv, det är inte så himla trevligt det heller.

  6. Jag har redan i början varit mig själv, struntat i smink och inte rakat benen etc. För jag vill ju ha en kille som gillar MIG och som vet vad han ”ger sig in på” 🙂

    • Om inte annat så vet han ju att han får en tjej som inte gillar att sminka sig och raka benen. Och det stämmer ju! Nu är jag ju ökänt lat, men jag orkar inte heller sminka mig eller raka benen, och då vet han att han får en lat, hårig, osminkad tjej.

  7. Men snälla sluta läs BB! Jag får nog av hennes taskiga åsikter mot andra utan att ens läsa henne, för det blir till nyheter och skrivs om i andra bloggar ändå. Hennes spridande av nedvärdering och oförstående mot medmänniskor är skrämmande och står mig upp i halsen trots att jag inte ens läser.
    Och jag kan inte ens fatta att det finns en diskussion om offentlig amning. Att bebisar inte skulle få äta när de är hungriga och att kvinnor inte skulle få gå utanför dörren. Herregud!

    Till Sandra: Man måste kunna kritisera människor som nedvärderar andra. Och snälla sluta be folk att växa upp – det är förminskande. Och att kalla någon lättstött när de ber en sluta vara förminskande är bara ännu mer förminskande. Vill man att andra ska respektera får man respektera själv också.

    • Men alltså, när var sist gång jag skrev något intressant? Skrivber jag inte arga klagbloggar om folk kan jag lika gärna koppla ner, för annars sitter jag bara och skriver om typ soundtracket till ADDIO ZIO TOM, och det är ju om möjligt ännu mindre intressant. Fast Blondinbella får ju mindre traffik.

  8. jag undviker blondinbella som pesten, samt hennes följe. tycker det är imponerande hur du kan skriva med sådan ilska och undvika påhopp, det är liksom därför jag håller mig undan för att inte börja bli näthatare for real. sån där som spyr anonym galla för annars spricker jag. *lalalalalala omprogrammering av hjärnan för att tömma ut bella* tycker också att du svarade sandra väldigt bra, vilken fantastisk förmåga du har att vara saklig! det blir så mycket bättre än om man spottar till svar som jag hade gjort… till ingen nytta. men hon har nog rätt i att de unga som läser bella redan har sin åsikt klar, och jag tycker inte vi ska vara oroliga för att hon påverkar någon till att ”tycka fel” däremot är det hemskt att hon får så många att känna sig utestängda och rent av äckliga. huvva.

    vad tråkigt att läsa om hur du kände med amning, hur det här snacket faktiskt påverkar. jag tror att det som stör de här äckelmagade inte-bara-småglin-utan-egna-barn är att brösten ofta är större än normalt och liksom slängigare än man är van från teve och urringningar. som storbystad vet jag ju hur det ses när jag går i urringat och när nån med med smakfull storlek går i urringat. jag blir osmaklig och whitetrash (vilket givetvis är hemskt), den andra är bara sensuell och härlig. det verkar vara en jävla sexualisering av amning, vilket isåfall är det äckliga i sammanhanget och inte amningen.

    lady dahmer och apan gjorde såna himla fina videobloggar tillsammans, jag saknar dom. det kändes som att de båda verkligen kom till sin rätt där, och blev förnyare mer än något annat. jag önskar dom kunde göra youtubeteve om amning.

    • Tack! Vad glad jag blir för alla snällheter. Det är säkert så som du säger – man lägger väl märke till när någon kroppsdel är oproportionsenligt stor, och är det brösten lägger man genast en sexuell värdering i detta. Jag tycker att alla sexualiseringar som involverar barn (typ amning – attityden om ”kvinnor som slänger fram tuttarna på ett vulgärt sätt”) är ganska äckliga. Okej, det finns ju de som ser på amning som något väldigt sexuellt, men då ligger ju det hos de själva och inte hos de ammande mammorna.

      För övrigt saknar jag mina gamla white trash-tuttar. De har krymt från en Big Mama till typ wallflower. Appropå ingenting. Undrar om jag behöver äta mer mat eller göra armhävningar? Bäst att googla upp lite tips från gamla VeckoRevyn!

Kommentera

