Mycket barn nu

Är det jag som driver mer mot mammabloggen, eller är barn ett hett ämne igen? Kanske det bara är så att folk blir gravida och föder och härjar, och att jag råkar se allt på facebook. I vilket fall får det mig att minnas hur allt varit och hur mycket allt förändrats på nästan ingen tid alls.

DSCF1115

Såhär såg min son ut när vi kom hem ifrån sjukhuset. Mina bröst växte flera storlekar till inom loppet av två dagar. (”Det är väl inte så svårt att amma lite snyggt och diskret” min röv.)

DSCF2427

DSCF2432

Såhär såg han ut sist jag tog kort på honom, för att visa hans stylish nya frisyr som jag lyckades hacka iordning medan han stod och vrålade av ilska i badkaret. Det är verkligen inte klokt hur så fula människor kunde få ett sådant extremt vackert barn.

Imorgon blir det mer inlägg om mens och film. Jag vill bara avsluta dagen med lite skryt över hur lyckat mitt liv är nu när jag har producerat en avkomma. Vem har världens bästa barn? Det har jag.

5 thoughts on “Mycket barn nu

  1. Klart du har världens bästa unge! Men bli helst inte en mammablogg. Mammabloggar har en tendens att bli… tråkiga. Och det säger jag inte för att jag tycker att ungar är tråkiga. Men.. ungar är ganska tråkiga. Ja, är väl ingen som blir chockad när jag säger att jag inte har några egna 😉 Iofs så kanske du kan lyckas med att inte bli tråkig. Hmm.

    • Jag tror jag skall byta namn till SAMMA , alltså Samuels Mamma fast nerkortat. Så kan jag blogga om typ… hur jag hämtade ungen på förskolan, eller att han åt pasta med tonfisksås och blev fläckig. Jag vet inte. Jag försöker komma på mammaämnen men det finns verkligen inga.

      Ungar ÄR verkligen ganska tråkiga. Jag gillade noll barn innan jag klämt fram ett eget. Smutsiga är de också, jordiga händer och snoriga näsor som små Dickenskaraktärer fast utan charmen. Utom min, för han gillar att tvätta händerna.

Kommentera

