En bra reklam

Precis när jag satt och drack kaffe och tittade på COOKING WITH DOG (och lagade potatissallad till lunchen) så blev jag tvingad att titta på den här reklamen.

I den versionen jag tittade på så fick man inte se att de satt och stirrade på något rosa, utan det var bara någon som kom pangande ut från toaletten och bara JAAAAAAAAAA-AAAAAA-AAAAAAAAA! Och jag blev så glatt överraskad, för oftast så brukar de ju inte ta upp det där med att man blir skitglad typ varje gång man får mens, eftersom man (om man är som jag) alltid antagit att man var gravid. Varje månad samma sak: Buuuhuuuhuu, livet är förbi, jag kommer dö, varför i helvete är jag så dum i huvet, varför är jag så dum i hu-ve-he-heeeeeeet….? Men…? Men vad är detta? Det kommer blod från insidan av min kropp genom öppningen mellan benen – det är min mens! Hurra, hurra, hurra, hurra, hurra! Ett femfaldigt leve, jag klarar mig en månad till! Och så springer man ut och high fivear den som står utanför badrummet

Men sen var det bara någon grej om att man kunde vinna en shoppingresa. Buuu, inte lika hög igenkänningsfaktor alls. Buuu, Libresse. Du lockar med igenkänning, men jag känner inte igen mig.

PS. Pink Ticket är för övrigt ett jättekonstigt namn på kampanjen. Red Ticket hade väl varit bättre? Vem mensar cerise? Pink Ticket låter förresten förvillande likt ”PINK SLIP”, den gamla informationsfilmen från 70-talet där Jill blir tillsagd ”A period is when blood comes from the inside of your body, and it comes out between the opening of your legs” typ tusen miljoner gånger.

Min favoritdel i den här videon är antingen när pappan kommer in och säger ”hello, girls, what are you talking about?” och Jill ba ”we’re talking about periods, daddy”, och man ser på pappan att han verkligen mycket hellre vill gå och bowla eller något. Eller också är min favoritdel när Jills storasyster visar sin binda vid 3,1,0 och den ser ut som att de tagit ett får, skurit upp det och lagt i hennes trosa – ingen snyggmens här inte!

4 thoughts on “En bra reklam

  1. Pink Slip var alldeles gräslig – imponerande så många gånger de lyckades säga exakt samma sak och så lite de egentligen sa! Hade varit mer spännande om Jill ifrågasatte vad ”the opening between your legs” egentligen var…Tacksamt att mensblodet inte var blått i alla fall! Och lite kul att Jill hade hål i trosorna med tanke på hur fantastiskt vita underkläder de hade….

    • Upprepning är kunskapens moder. Jag tror nog att Jill redan vet om att hon har en öppning mellan benen – hon må vara ett barn, men med tanke på hur jargongen går i den familjen hade de säkert vagina-snacket.

    • Man skall väl få en slags igenkänningsfaktor från de olika damernas olika kroppsformer, men kom igen – vem byter binda inför en öppen toalettdörr på gymmet?? Men jovisst, allt positivt är ju positivt.

Kommentera

