Lista-Lisa

Om du vann en miljon, men inte fick spendera de på dig själv, vem/vad skulle du ge de till? Jag skulle antagligen satt in pengarna på ett konto som sonen skulle få när jag dog. Något att se fram emot. Lite tråkigt svar, och väldigt själviskt, men ärligt.

Vad var ditt favoritdjur när du var 5 år gammal?? Minns jag ej. Jag gillade väl vår katt, Nisse. Han var kanske det enda djuret jag haft en känslomässig koppling till, så det vore väl logiskt om jag gillade katter.

Vilka är dina favoritnamn? Jag gillar gammaldags namn, respektabla namn som inte är fördjävla fula. Vincent, Arthur, Frank. Viola, Helena, Lisa.

Favoritegenskaper hos män respektive kvinnor? Män är så starka, smarta och roliga, kvinnor är så känsliga, vårdande och snälla. Dessutom luktar både män och kvinnor så himla gott.

Vilken historisk person ogillar du mest? Jag vet inte riktigt. Så fort någon blir för jäkla elak så blir hen ju rolig och intressant. Jag tycker t.ex. jättebra om Putin eftersom han är som en livs levande Bond-skurk som leder ett jättestort land, och det är ju roligt. 

Vilket är den favoritsvordom? Hel-vittes faaa-aaaan använder jag oftast. Annars tycker jag om att säga ”kuken”.

Vilket yrke skulle du verkligen vilja ha respektive inte vilja ha? Jag skulle nog vilja ha en sådan där romantiserad version av att äga något. Jag drömmer ju om att äga min gogo-bar, Johnny Palms, där man kan lyssna kul musik och dricka stora glas Mai Tai till billiga priser. I verkligheten skulle det nog vara en mardröm – inga bra gäster, bara fulla ungdomar som slåss och kräks på borden, skabbig inredning, aldrig ledigt.

Vilken historisk person intresserar dig mest? Äsch. Jag vet inte.

Bästa alkoholhaltiga drycken? Öl är ju väldigt gott.

Vilken är den godaste kokade maten? Min fintomatsoppa.

Vilket är den bästa dagen i ditt liv? Jag har flera dagar som jag haft ganska nyligen, då jag bara varit sådär lycklig hela dagen. Det har man ju inte annars, men det har verkligen varit Lou Reed-standard på dagen.

Varför är du så cool? Jag är så arg inombords. Arg, ledsen, besviken och uppriven. Sådant gör att man blir en skitcool person, eller åtminstone att man tror det själv. (NB: den frågan var inte ens ställd till mig, inte ens ställd till någon som hade med mig att göra, jag är totalt ocool från benmärgen och utåt.)

Hur mycket önskar du att du bodde i en annan stad? Inte alls. Jag älskar att bo där jag bor. Synd att IKANO drar upp hyran så jävligt varje år så man knappt har råd att leva, men det har ju inget med staden att göra.

2 thoughts on “Lista-Lisa

  1. är du allvarlig med att du är arg och uppriven inombords? finns det i så fall en anledning? får en ens fråga det?

Kommentera

