Fördomar då och nu

Här kommer en lista med fördomar om bloggare som jag fick när jag först började bli bloggmedveten:

  1. Underbara Clara: Jag antog att Clara var en präktig idiot. Det är hon inte. Nu är hon min idol, hon är grym. Min enda kritik är att hon har för många tävlingar, och givetvis mår jag fortfarande jättedåligt väldigt ofta när jag läser hennes blogg eftersom mitt egna liv är så fult i jämförelse.
  2. Blondinbella: Jag trodde att Blondinbella var en utseendefixerad men i grunden intelligent ung kvinna som bloggade om saker som inte intresserar mig. Nu har jag ändrat mig och har åsikten att hon verkar väldigt välstylad och utseendepiffig och ganska skrämmande. Hon är som en iskall, antagligen rysk Rederiet-bov i powerkostym och en styrelse bakom sig. Visserligen skriver hon om saker som intresserar mig, men… nej. Hon får mig att gråta ibland. Om hon är så smart som alla säger, så önskar jag att hon kunde vara lite klokare.
  3. Lady Dahmer: Jag antog att Lady Dahmer var gapig och arg extremfeminist som hade tvärtomåsikter om dumma saker. Det är hon också, men nu har jag ändrat mig och håller med om mycket, dock fortfarande ej allt.
  4. Arsinoe: Jag trodde Fanny var träig och tråkig. Det var hon inte, men det är fortfarande ansträngande att läsa igenom vissa bloggposter eftersom hon är mycket smartare än vad jag är.
  5. Alex Schulman: Jag hade bara läst lite om Alex liv som nybliven pappa och då var jag gravid, så jag lapade upp känslosamheten med rinnande tårar och svällande hjärta. Jag hade också läst en krönika av Alex med titeln ”Jag blev Jesus på dansgolvet”, om jag inte minns helt fel. När jag sedan började läsa Alex nya blogg blev jag besviken. Jag vill inte gå in på detaljer eftersom han en gång skickat hundarna på en bloggare som kritiserat honom, men det var inte riktigt min stil.
2 thoughts on “Fördomar då och nu

Kommentera

