VLT-nyheter

På torsdagar kommer VLT‘n gratis hem till mig, och då kan man ju kosta på sig att läsa den. Idag var bland de största nyheterna att det förra året stals sex bilar utanför min brors lägenhet (…), att en gammal farbrors hund slet sig och sprang bort samt att en pizzeriaägare anmält en kund för att ha beställt pizza som de aldrig hämtade ut. Följer ett citat ur sistnämnda artikel där en pizzabagare – som inte var den pizzabagare som polisanmält sin kund utan bara en vanlig pizzabagare som antagligen råkade finnas till hands när journalisten satt och knåpade på lunchen – minns:

Jag har en kusin som hade en pizzeria i Västerås. Han hade inte så mycket att göra men en gång så lurade en kund honom och beställde nio familjepizzor utan att hämta dem.”

Är det inte det uslaste man någonsin hört? Jag ser framför mig pizzabagarens glädje (det är hårda tider för alla, hyran skall betalas och ungarna skall ha nya stövlar) och så dyker kunden aldrig upp. Adrenalinkicken surnar och blir så småningom besvikelse, skammen i att ha blivit lurad, den vanmäktiga ilskan. Tveksamheten varje gång någon ringer för att beställa hämtpizzza – går hen att lita på? Kommer det att hända igen? Kan jag tillåta mig att vara glad, eller blir jag bara lurad nu igen?

Vem orkar blogga om kärnvapenhot och jävla Blondin-Odd när man blir helt förstörd bara av att läsa om practical pizzaskämt.

2 thoughts on “VLT-nyheter

Kommentera

