Snutanmälan

Idag var jag tvungen att ringa bängen och anmäla skadogörelse på min cykel. Någon snorunge har skurit lite i sadeln och försökt bryta upp låset, men har antagligen tröttnat pga amfetaminavtändning / dålig självdisciplin. Typiskt dagens ungdomar, de orkar aldrig slutföra någonting och det är därför nästa generation kommer att vara den sista. Och inte en generation för tidigt, om ni frågar mig. 

I vilket fall upptäckte jag att jag fortfarande har kvar min rädsla för polisen; jag känner samma slags rädsla som jag gör inför BVC, en irrationell känsla av att de skall komma på mig. Jag har ju aldrig gjort någonting, men ändå räds jag att ungen skall tas ifrån mig och att jag skall spärras in på livstid.

2 thoughts on “Snutanmälan

  1. Som att möta polisen när man är ute och cyklar eller går eller vadsomhelst. Ser dom komma och kan inte låta bli att känna mig skyldig och sen måste jag kompensera för att jag känner mig skyldig och det gör säkert att jag ser JÄTTESKYLDIG ut.

Kommentera

