Tandläkartidningen

Idag var jag hos tandläkaren för att fixa ett hål mellan två kindtänder. Jag var nervös eftersom jag inte lagat något hål tidigare efter vad jag minns. Tänk om det gör jätteont? Det blev inte bättre av att tandläkaren var stressad och inte riktigt hade tid att lyssna på vad jag sade.

”Vill du ha bedövning?”

”Jaaaa… fast… jag vet inte riktigt vad jag kan vänta mig. Jag är lite rädd.”

”Du vill vänta för att du är rädd. Okej. Ditt val. Då kör vi igång.”

Neeeeeeeej! Neeeeeeeeeeeeeeeej! Neeeeej!

Sedan frågade jag sköterskan om det brukar göra ont, och hon sa att hon inte visste eftersom ingen överlevt smärtan hittills. Fnys.

Nå, i väntrummet fanns lektyr som antingen var underhållande (Vi Bilägare) eller informativa (AKUT – varje sekund räknas vid en stroke!), men jag valde ett slags mellanläge och tog en Amelia. I den här Amelian intervjuade de tre olika par om hur man håller romantiken vid liv i ett förhållande i vardagen, och kändisparet som de intervjuade var enormt spännande att läsa om. De hade känt varandra i ungefär fyra år, hon var salsainstruktör/DJ, han var någon form av artist/PR-typ, och de hade jättemånga praktiska råd om hur man håller liv i relationen. 1, De har en dag i veckan som är helig. Ingen datatid eller mobiltid eller vänner eller familj som stör då. 2, På sin heliga dag går de ofta på café och äter en mysig frukost, sedan tillbringar de dagen tillsammans med saker som intresserar dem. De kan gå och handla, fixa håret, gå på museum… sådana saker. Jag minns inte helt 100% så döda mig inte om det visade sig att de tillbringade sin heliga dag med att dreja krukor eller pöka varandra eller vad det nu kan vara. 3, Sedan klär de upp sig och går ut och äter en god middag ihop på en fin restaurang. 4, Till sist går de hem och myser på soffan med ett par glas vin.

Det här paret hade varit tillsammans i ett halvår och hade inga barn och de hade uppenbarligen en hel del tid och pengar att lägga på sin heliga dag i veckan.I en sådan situation kan man nästan ana att de inte har några problem att hålla romantiken vid liv. Kämpar man för att hålla romantiken i liv ett halvår in i ett förhållande borde man kanske inte vara tillsammans. Deras råd för hur man fortsätter att vara kära i varandra efter ett halvårs dejting är alltså 1, Ha inga barn. 2, Ha en stor hög med pengar att hälla ur. 3, Ha oändligt med tid, ingen studietid eller arbetstid som stör. 4, Var tillsammans med någon i ett halvår. Attans att jag inte läst den Amelian innan jag var tillsammans med mannen längre än så, fick ett barn, skaffade arbete och förpliktelser som kostade pengar och tar skitmycket tid och energi, då hade jag haft ett grymt schysst förhållande nu. Tack för omtanken, Amelia! I nästa nummer kanske man kan hoppas på tips om hur man ser till att ha läcker inredning bara med hjälp av att vara drottning Silvia.

4 thoughts on “Tandläkartidningen

  1. Alla vet ju att så fort man slutar vara nykär är det bara att göra slut och hitta någon ny. Utbytesration är ungefär lika lång som tiden man har en bil.

Kommentera

