NMTB

Jag har tittat mycket på NEVER MIND THE BUZZCOCKS på sistone. Det är ganska roligt, men ibland går Simon Amstell lite till överdrift och gör så att gästerna kämpar med gråten. Deras eget fel för att de var med, såklart, men ändå. Dessutom är Amstell inte tillräckligt elak mot sina största gäster – ”I believe in UFO’S”-Danny Dyer t.ex., borde ha blivit rituellt slaktad, men Amstell bara smilar och myser mot honom som om mannen vore en homosexuell Richard Gere i en hotellbar.

Appropå det, jag såg på Dyers program I believe in UFO’s igår, och Dyer kan vara den dummaste människan jag sett på tv någonsin, utan överdrift. Han tillbringar ca två veckor med att leta efter bevis för att utomjordingar kommer hit och gör massa saker, och han letar efter hårda bevis att de existerar i t.ex. fältmönster och hos en man som söker kontakt med utomjordingar på andra planeter genom att klicka med en ficklampa i rymdens generella riktning. Han kan inte ens prata ordentligt. (”I’d no idea what’s gone on. Thankfully, there’s man come up a hill did.”) Danny Dyer är så dum att t.om. jag hade kunnat sälja honom sina egna strumpor för £500, medan han fortfarande hade dem på fötterna. I slutet av dokumentären visar det sig att Danny inte ens vet vad ett UFO är. För den skadeglade finns hela dokumentären här.

Nå, NEVER MIND THE BUZZCOCKS. Jag blev förvånad över vissa av programmets gäster. Jag har noll förankring i samhället idag, och blev därför både imponerad och charmad av Adele. Hon kan ju sjunga jättebra, en sådan överraskning. Jag blev också lite kär i Josh Groban, han ser ut att vara den typen av man som blir tacksam över damers uppmärksamhet oavsett hur ofta han får den, vilket är oemotståndligt i mina ögon.

Kommentera

