Loppisdag

Jag tänkte börja med att skriva ett inlägg om sexualitet, men jag struntar i det. Det är inte så bedrövligt intressant iallafall – det enda folk gillar är ändå bara igenkänningsfaktorn, och hur spännande är den på en skala?

Idag har jag köpt ca 13 stycken nya klädesplagg till min son. De flesta kostaste 5 kr styck, men runt fem av dem kostade 10 och tre drog iväg till 20 kr styck. Allesamman är PoP, Villerkulla, Petit Bateau och andra fancy pants märken, och jag känner att jag skulle platsat i vilket tv-program om frugala levnadsomkostnader som helst. Nu ligger de i plastkassar under barnvagnen och väntar på tvättdag, så vi kan börja använda fynden utan att oroa oss för AIDS, klamydia och andra loppisrelaterade sjukdomar som kan ligga dolda i trådarna. Annars har det inte hänt mycket nu i helgen – sonen vaknar fortfarande flera timmar per natt och envisas med att se till att vi andra är vakna för att hålla honom sällskap, jag har färgat ur allt det röda ur håret och ser nu ut som nästan exakt som Beyonce, och jag köpte två nya byråer på IKEA för att spara plats. Det fungerade inte då paketen fortfarande står och tar plats i vardagsrummet.

Helgen var med andra ord en avec succès, trots halvdana blogginlägg och dylikt.

2 thoughts on “Loppisdag

  1. Ja man vill inte råka ut för LOPPOR från loppis. HAHAHA <- I made a funny. Det är svårt att vara mig.

    Låter som en vettig helg ändå!

    • Min syrra när jag berättade att jag köpt hela lägenhetens inredning på Läkarmissionen för 900 spänn: ”Jaha. Ja, hoppas du inte får vägglöss eller sådant av möblerna bara, sånt händer jätteofta, det har jag sett på TV. Det går aldrig att bli av med sen. Blev det fint då?”

Kommentera

