Alla tjejer är horor

Det undgår väl ingen av mina ilskna läsare att Facebook haft en grupp med namnet ”Alla tjejer är horor” och att sagda Facebookgrupp har varit i stormväder. Under en dag har gruppen gått ifrån att ha varit en säker plats där killar kan träffas och dra blondinskämt eller vad de nu kan tänkas göra. För alla ni som saknar gemenskapen finns numera gruppen ”Man får inte skämta”, där man kan sitta och sura i samma stil som man gör i gruppen ”Är man rasist för att man har åsikter? Svar: Ja, i Sverige är du det”. Det är fan inte klokt att man inte får skämta lite om att döda någon utan att bli polisanmäld, och numera får man inte ens ha rasistiska åsikter utan att få rasiststämpel i det här jävla landet. Det är ju fördjävligt vad pk-maffian förstör.

Jag funderade lite över det här med att tjejer är horor. Hora för mig har två betydelser: antingen menar de att alla tjejer är prostituerade eller också att de är lösaktiga. Oavsett så är det väldigt förvirrande, hela resonemanget.

Man kan anta att den första tanken är att damer vägrar hålet om de inte blir lubrikerade med pengaregn innan samlag, och att betalning i form av middagar eller presenter är nödvändiga innan man ligger för att mjuka upp det kvinnliga motståndet. Detta är ju en ypperligt osvensk tradition, det där med dejting där mannen uppvaktar kvinnan och bevisar sin stabila ekonomi, och en osvensk tradition som jag tror att de flesta feminister (horor och förrädare hela bunten) vill se glömd. I vilket fall anser jag ju att det är bra att dessa unga herrar tar så stark ställning emot samhällets syn på kvinnor som objekt som man kan köpa eller på något sätt ha rätt till, även om de givetvis missar lite och blir arga på tjejerna istället. Om man delar upp den heterosexuella världen i horor eller horköpare så vet jag sannerligen inte vilken av dessa grupper som verkar mest omoralisk och vem som har mest rätt att vara självbelåten, men personligen har jag mer respekt för någon som väljer att ta betalt för att ligga med någon hen vill ligga med, än någon som tvingas betala sin potentiella partner för att röra vid en. Det är ju dock givetvis en smaksak. Oavsett så verkar det jäkligt småaktigt att spela med i ett spel där en part betalar den andre, och sedan skuldbelägger den andre för att den spelar med i samma spel.

Den andra defenitionen är denna att alla tjejer är horor eftersom de är lösaktiga. Det verkar ju väldigt otrevligt, speciellt eftersom de flesta tjejer inte alls är speciellt mycket mer lösaktiga än den generelle pojken i samma åldersgrupp, såvitt jag förstått, och dessutom tror jag absolut att de flesta av dessa unga herrar skulle jubla sig hesa över lite mer lösaktiga damer i sin omgivning. Nästan alla tycker ju om att ligga, och att som heterosexuell man skuldbelägga kvinnor för att de ligger är att skjuta sig själv i foten. Det är totalt ologiskt, jag förstår verkligen inte, och det är ju f.ö. absolut inte så att alla damer är generösa med sina bitar.

Kvastår defenition tre. Tjejer är dumma och äckliga och har tjejbaciller, en mindre sofistikerad version av ”Boys are stupid, throw rocks at them!”, så att säga, och framförd av män mellan 17-20. Min man skrattade gott åt hela historien och tyckte att killarna kunde få ha sin Inga Tjejer!-klubb där de kunde sitta och dela snorkråkor och berätta spökhistorier och vad annat pojkar gör när de är ensamma i den åldern, dock givetvis utan att få framföra dödshot eller otrevligheter när en av de åtrådda/läskiga/äckliga visar sig i klubbens hemliga Facebooklokaler. Tiga ihjäl problemet med ett överseende vuxenskratt hade nog varit min egen strategi, och sedan hade man väl bara fått hoppas på att ingen våldtar någon annan innan mamma och pappa kan skälla ut pojkarna för att de sagt så elaka saker när alla vet att man skall vara snäll.

14 thoughts on “Alla tjejer är horor

  1. Ja vad säger man. Jag blev ju mutad med en hamburgare för att jag skulle ligga med min nuvarande sambo, av hans rumskompis. Det innebär ju att jag och sambon båda två är förlorarna (ja, förutom att vi har varit tillsammans i fyra år då) för rumskompisen gav ju bara bort lite pengar! Jag måste instämma helt på det här med att alla tjejer är horor, för jag är ju det!

    Sen att jag redan bestämt mig för att försöka ligga med framtida-sambon från början, hör ju förstås inte hit. Måste nog gå med i gruppen nu. Fan.

    • Du ser. Känslor, snack! Kvinnor vill ha hamburgare och halsband helt enkelt, då fäster de sig vid alfahannen och tillåter honom att para sig med henne. Det är biologiskt.

      Och här kommer förresten en ordvits på engelska: the HENS need a big cock in the coop, otherwise there’s never going to be any chicks! Hen-häxorna behöver bara lite kuk/alfahanne för att bli snygga tjejer, det är biologiskt. Gud så skönt att det är så mycket som är biologiskt, annars hade man kunnat tro att vi var mer än bara djur med blinda lustar och instinkter, men kvinnans instinkt är att vara hora.

      • Ja det är så skönt att hamna i fack redan från början så slipper man fundera på det här om det är okej att visa upp någon slags sexualitet eller slippa problemet med att känna sig skyldig när man är kåt – något måste man ju lägga all sin inarbetade fritid på!

      • Du får lägga den på rödvin och choklad. Och sen får du oroa dig över att din rumpa börjar bli för tjock. Du är ju kvinna, för bövelen, det ligger för dig biologiskt att dricka rödvin, äta choklad och gråta över din feta rumpa. Dessutom har tjejer ingen sexualitet, de släpper bara till som tack.

  2. Åh, jag vill skriva något jättesmart som skulle få dig att beundra mig, men det pallar jag inte såhär på jobbet och allt. Men jag höll fan på att garva läppen av mig (fast det var så tragiska saker du beskrev).

  3. Jag hade själv passat mig noga för att kalla någon jag legat med för hora (kallas männen för manshoror, gigolos eller karlakarlar egentligen?) men betvivlar att klubbmedlemmarna har förmågan att tänka det där extra steget….

    • Jag kallar manliga horor för horor, men det kanske jag är ensam om. Jag tycker inte att man måste vara kvinna för att vara hora. Är det ett kvinnligt ord? Hor är ju själva akten att begå horeri (antingen sex för betalning eller sex utanför äktenskapet) så det är väl inte helt omöjligt att hora ÄR ett kvinnligt ord. Får jag föreslå ordet Horum för en man eller Horen som horans motsvarighet på hen?

      • Mycket humor, måste säga att speciellt horum var ju finurligt! Kallar också män horor och ser det rätt positivt att vara horig. Men hey, jag bor bredvid red light district så lite partisk månne. En bekants bekant betalade en hora här bredvid, (man kallar väl honom ”torsk” i det läget? Finns det en grupp på Facebook som heter ”Alla män är torskar, alternativt fiskar?) men hon tog extra betalt om han ville ta henne på brösten. Merförsäljning plus hora = homerförsäljning?

  4. Jag.Orkar.Inte ens….vad är det för jävla fel på den här delen av mänskligheten som anser att det ”bara är lite skoj” när en beter sig på det där sättet?

    • De kanske bara behöver lite kuk? Jag vet faktiskt inte. Jag tyckte att det var lite roligt att de var på nivån att de ville ha en hemlig klubb där de kunde sitta och tycka illa om äckliga tjejer med sina äckel-baciller. De flesta heterosexuella männen har ju kommit förbi stadiet att de tycker att tjejer är äckliga när de kommer kommer ur puberteten, men de kanske inte alls var heterosexuella. Jag vet faktiskt inte.

      Är man så dum att man skriver olagliga saker borde man åtminstone ha vett att göra det på ett anonymt facebookkonto, inte med sitt riktiga namn och sin riktiga information. Då förtjänar man ju att bli inlåst bara därför.

Kommentera

