I helgen, i helgen

I helgen skall jag försöka ordna med den där figurativa kuksugningen jag nämnde, men inte nu. Nu är jag för upptagen. Jag är för upptagen med världens största tillfälle, nämligen Schmenus inspirationsinlägg. Här får jag alltså möjlighet att få se en målad version av mina favoritaktriser, precis vad jag alltid drömt om men inte haft råd att köpa eftersom jag har tandläkaren och semestern att betala. entusiastisk, tänk om någon skulle se bilderna och se hur fantastiska de här kvinnorna är! Åh, jag blir alldeles, alldeles… åååååhh! Åh, som jag beundrar de här skådespelarna!

Mina damer, jag ger er…. inspiration.

Först måste vi såklart ha den extremt glamourösa och fabulösa Susan Scott, från sådana underbara filmer som DEATH WALKS AT MIDNIGHT, DEATH WALKS ON HIGH HEELS, ALL THE COLORS OF THE DARK och den extremt underhållande FORBIDDEN PHOTOS OF A LADY ABOVE SUSPICION som vi haft med i bloggutmaningen.

Magnifico!
Jag nästan skäms över att beröva den andra damen en förstaplats som inspirationsfigur. En absolut legend på gialloscenen som spelat i mästerverk så som THE CASE OF THE BLOODY IRIS, ALL THE COLORS OF THE DARK, THE STRANGE VICE OF MRS WARDH och den oväntat lustiga YOUR VICE IS A LOCKED ROOM AND ONLY I HAVE THE KEY, vår nästa inspiration måste givetvis bli… Edwige Fenech. (Oj, det blev mycket hud på Fenech, men det finns många andra bilder att leta reda på.)
Jag rekommenderar även, i icke specifik ordning, följande icke-gialloskådespelare:
Laura Gemser!
Marisa Mell!
Meiko Kaji!
Pam Grier!
Christina Lindberg!
Eller varför för all del inte den stora Catherine Deneuve, den kvinnliga motsvarigheten på Alain Delon?
One thought on “I helgen, i helgen

  1. Ping: Lisa för min teckning | Schmenus

Kommentera

