Vem spelar dig?

Filmen om mitt liv.

Titel: PANTING. Alternativt något annat.

Regissör: Givetvis Werner Herzog. Han är det enda alternativet. Hans dokumentärer – åh, caramba!

Soundtrack theme: DAYDREAM, framförd av The Günter Hellman Choire.

I rollen som den unga Lisa: Salma Hayek. Jag vet att jag tidigare nämnt Pam Grier, men jag skojade givetvis bara. Jag må vara förvirrad och lida av vanföreställningar om nästintill allt jag upplevt, men jag är inte totalt mentalsjuk. I rollen som den äldre Lisa: En bakfull Bette Midler.

I rollen som min make: Steve Buscemi.

I rollen som vår son: Grisen som spelar grisen i Babe.

Assorterade vänner skall spelas av dansare från the Soul Train dance line.

Min mor skall spelas av Simone Signoret. Mina bröder av, i åldersbestämd ordning – Lars Mikkelsen, Jean-Paul Belmondo samt till sist James McAvoy. Dock måste McAvoy spela med dreads. Min lillasyster skall nog bäst spelas av Lori Williams. Eftersom min kusin läser min blogg ibland kan hon spelas av Edwige Fenech, runt tiden hon filmade YOUR VICE IS A LOCKED ROOM AND ONLY I HAVE THE KEY. Mina bloggkompisar Åsiktsregistret och Maggie May kan spelas av Maria Rohm och Kathleen Turner respektive, fast de syns ju inte så mycket så de kanske inte kan vara med i sista klippet.

Vem skulle spela er?
7 thoughts on “Vem spelar dig?

  1. Oh spännande! Jag vill ha en ung Mary StuartMasterson att spela mig upp till 20 ungefär och sen Kate winslet upp till 28 och sen får Kathy Bates ta över…. Under ytan får filmen heta på svenska, på engelska velar jag mellan ett par olika alternativ.

    • Intressanta val! Kate Winslet var oväntad, måste jag säga, och Kathy Bates borde ju alltid få arbeta. Vad tänker du på för alternativ för den engelska titeln? Egentligen borde alla vi som måste ha flera skådespelare för att spela oss göra en Buñuel och döpa våra filmer till THAT OBSCURE OBJECT OF DESIRE, allesamman. Det är en titel som antagligen passar in på allas liv på ett eller annat sätt.

    • Bette är så energisk, intensiv. Hon kunde säkert spela trött och snurrig mycket enkelt, men jag tar genvägen i min förklaring med att beskriva en utmattad, lite illamående Bette.

Kommentera

