TV-licensmannen

Tänk så lustigt. Här har jag gått och påmint mig om tv-licensen varje vecka i flera månader. Jag minns det alltid när jag är ute, och sedan glöms det bort lagom tills jag kommer hem. Jag som gått och sett fram emot att betala tv-licensen sedan jag var liten och ville sälla mig till de goda skarorna som inte fick en snigel på ögat.

 

Idag kom tv-licensmannen och ringde på när jag var på toaletten. Jag sov dåligt inatt och satt därför fortfarande yrvaken efter en tupplur. Jag var alltså tvungen att spola jättetyst* och sedan springa in för att göra mig anständig innan jag svarade. Jag måste sett ut som en rädd knarkare som panikspolat ner knarket och sedan står med flottigt ansikte och rufsigt hår och en enklare aftonklänning eftersom det var det snabbaste jag kunde dra på mig innan jag rusade mot dörren.

Nåja, kudos till tv-licensmannen och skönt att äntligen få göra rätt för sig (alltså, fått har jag ju fått länge, så jag antar att det jag menar är att jag äntligen tvingas göra rätt för mig).

*Jag har inga komplex för att spola på toaletten, men det är lyhört och jag känner mig oartig när det ringer på främmande människor och de möts av ljudet av en spolande toalett innan man öppnar dörren

2 thoughts on “TV-licensmannen

    • Det visade sig att jag var trött och lite känslig pga nytt utbrott av magsjuka, men jag kunde ju ligga och mysa i duschen, varm av vetskapen att jag bidrar till oberoende radio och tv. Jag hoppas att jag får en hink med rosor.

Kommentera

