Inspiration

Ibland önskar jag att jag varit lite fräschare. Jag har inga fina kläder utan klär mig endast i kläder baskläder jag tycker är bekväma. Jag har förlorat förmågan att bära höga klackar, jag har aldrig kunnat sminka mig och så fort jag försöker använda accessoarer ser jag ut som en uppklädd grävling. Det är i vanliga fall inga problem, men det kommer upp lite nu och då. Nog vore det roligt att avvisa patriarkatets skönhetstvång snarare än att bara inte fatta hur man gör.

Nå, i vilket fall funderar jag på att konsumera upp mig lite. Var går man för tips på fräschör? UnderbaraClara.
UnderbaraClara är tyvärr lite krasslig för tillfället och alltså inte lika fräsch som vanligt, men jag fick tips på mycket fräscha sandaler som kostar 1500 bagare. Fatshionistas har ju bra tips som vanligt, men jag är konservativ – jag ogillar att handla kläder online eftersom ingenting någonsin sitter bra, eller så glömmer jag den konstiga formen på min näsa och beställer solglasögon, och dessutom ser jag som sagt ut som en uppklädd grävling när jag försökt lite. Min glamourösa stil påminner mest om en gammal tants. Jag borde gå med i någon tävling om hur man klär sig eller vad man nu gör när man är med på tv och så (jag har lika hård koll på tv som jag har på kläder och sådant), så jag får lära mig hur man tar på sig läppstift och sådant. Kanske man borde städa lite också. Vårstäda, ge bort skiten vi inte använder, försöka inreda lite. Som det är nu har vi bara lagt sakerna och möblerna där vi stod när vi tröttnade på att bära möblerna. Slänga upp lite textil, sätta fast lampskärmarna ordentligt, spika ihop gungstolens underrede…
IKEA-tidningen kom i eftermiddag, och jag har legat och feberläst den i fosterställning inne på toaletten. Gråtandes. Det känns verkligen som att jag skulle behöva lite fräschör.
Kommentera

