TV-serier

Hej på er.

Ser ni detta?

Detta är anledningen till att jag inte kommer att titta på GIRLS eller NEW GIRL. Åtminstone inte just nu.

Det här är klippet som fick mig att tvinga min make att låna säsong ett av PORTLANDIA. Det ser ju väldigt trevligt ut, men det var gäspframkallande vanligt och lite trist. Tycker jag, vill jag säga – många tycker den är bra, den var bara inte min typ, humormässigt. Sorry, PORTLANDIA, men jag kan se din charm, vi är fortfarande vänner.

Jag vet inte hur många som investerar lika mycket av sig själva i sina rekommendationer som jag gör. När jag visar någon en film eller en tv-serie som personen inte tycker om blir jag verkligen helt upprörd och känner mig som en töntig, överviktig idiot. Kanske känner alla samma sak, jag vet inte, men jag vet att efter fiaskon som PORTLANDIA och NIP/TUCK där jag visat TV-serier jag inte själv sett så kan jag inte genomlida detta ytterligare. Jag har ungefär tre timmars fridid per dag, och ligger valet mellan att kolla på gamla FELICITY-avsnitt på youtube eller läsa recensioner av gamla SIMPSONS-avsnitt och skaffa mig en ny åsikt med risken att blottlägga mig totalt igen, så, tja…

Dessutom tittade jag ju på ett asvnitt av SVENSKA HOLLYWOODFRUAR och recenserade mot att Victoria skulle titta på  FASTER, PUSSYCAT! KILL! KILL!, men det blev ju aldrig av. Jag är inte den som går och är långsint, men, tja…

10 thoughts on “TV-serier

  1. nä. tycker att portlandia är dötråkigt. kan eventuellt se nån charm i det, men poängen dränks i tråkighet. tycker det är konstigt att folk aktivt väljer att kolla på den serien. (men är i övrigt helt okej med att folk har olika smak)

    • Suck,…. ikväll försökte vi på PARKS AND RECREATION. Tre avsnitt in är det fortfarande inte roligt. Sen när blev förutsägbart synonymt med roligt? (Retorisk fråga, alla vet att det var i samband med att VÄNNER hoppade hajen.)

  2. Nähä, men om du ogillat det som jag ogillat så får jag kanske överväga om det är så att jag kanske kan gilla det som du gillar. Jag tar upp GIRLS till ytterligare mental diskussion.

    • woho!! men alltså, jag älskar ju inte girls. sådär som folk gör. men det duger liksom att kolla på och det är intressant eftersom så många pratar om serien och tycker saker. det har iofs också gjort att det är svårt att bara kolla på serien, för det pladdras så mycket om den… ens intryck störs liksom.

      • Äh, men om den bara duger att kolla på orkar jag inte kolla på den. Jag vet att du sa det tidigare, men sen satte du upp en hel karta över GIRLS på din blogg, så jag ba åh, den måste blivit jättebra nu. Jag har inte hört något alls om serien utom typ att folk pladdrar om den.

        Jag tycker att du och din man kan kolla på PHOENIX NIGHTS. Det var allt en jäkla bra serie, har du sett den?

  3. Haha åh jag känner igen mig! Angående att bli känslomässigt investerad i det man rekommenderar. En orsak till att jag inte visar filmer för mina föräldrar längre såvida jag inte är 100% säker på att det är deras kopp av te. Jag menar SMÄRTAN när min far inte ”fattade poängen” med dialogen i en Peter Greenaway-film. Eller när skratt uteblev i de bästa ögonblicken i Tristram Shandy – A cock and a bull story. Ojoj.

    Parks and rec tog det några avsnitt för mig att fastna för, men jag tyckte att den hade sina stunder.
    En stor kärlek just nu är serien Hunderby men vågar jag rekommendera…? 🙂
    Girls gillar jag också, även om jag tycker att den mattats av lite för andra säsongen.

  4. jag har googlat och kommit fram till att phoenix nights är en brittisk serie. det brukar innebära att jag aldrig har hört talas om den, så nä, den har vi inte sett. ska prova den!

    • Det tycker jag. Vet du var en club är, en brittisk club? De brukade ha sådana tidigare. Det är en pub fast de har sociala grejer där hela tiden, bingo och karaoke och framträdanden och så, oftast mycket äldre människor. I vilket fall, cluben som de spelade in PHOENIX NIGHTS har i publiken alla de som brukade hänga där i vanliga fall, alltså vanliga tanter och farbröder som sitter och spelar bingo. Det är lite roligt. Och Peter Kay var ju verkligen jättekul på den tiden.

      • vad du just skrev är rena grekiskan för mig. storbritannien plus en stor radie runt om är som ett svart hål. jag ser detta som ett handikapp. och skyller på teven!!!! (och lite min man)

Kommentera

