CANNIBAL HOLOCAUST

Jag bara måste dela med mig av Maggies recension av CANNIBAL HOLOCAUST. Jag är så barnslig, jag sitter verkligen och fnissar och klappar i händerna när jag läser. Ha-ha-haaa, jag lyckades påverka! Jag var dock tvungen att dubbelkolla om hon gillade filmen eller inte då hon lika gärna kunde älskat den som hon inte alls tyckt om den. Hon tyckte inte alls om den.

Nu inväntar jag med spänning Bulles recension av filmen, så jag kan ta nästa utmaning. Värt att länka igen är den härliga filmmusiken.

Mmmm, Riz Ortolani!

Nu får vi se om det blir någon bloggutmaning eftersom Lisa fortfarande lider av sin svårskakade magsjuka. Herregud, dag tre i min sjukdom och symptomen är värre än alla chockscener i CANNIBAL HOLOCAUST åtta gånger om.

6 thoughts on “CANNIBAL HOLOCAUST

  1. Ikväll ska jag ordna filmen och imorgon ska jag se den och recensera den. Med andan i halsen och ett djupt hopp om att den inte ska påverka mig allt för negativt. Jag är ganska blödig.

    • Alltså, grejen är att det är ju bara en film. Våldsamheterna och sexamheterna är ju bara på låtsas. Men djurslaktscenerna och arkivfilmena av avrättningar är ju upprörande på riktigt. Det är okej att bli lite blödig. Sen blir det en ny film ikväll, då får det bli något lättsamt och superkul.

    • Min man påstår att dödsscenerna, de där arkivfilmerna alltså, att de är fejkade. Det känns ju bra. Och de där amerikansk-italienska skådisarna behöver man inte må dåligt över, de visste vad de gav sig in på. Så egentligen behöver man bara må dåligt över djuren.

Kommentera

