Horan

Igår när jag vandrade till jobbet kom jag plötsligt ihåg den gången som jag blev plockad av polisen på irland för prostitution. Jag är ju ingen prostituerad och har aldrig varit det, men under en period på ett halvår ungefär så blev jag ständigt och jämt befrågad efter mitt pris, och själva klimax blev då när jag fick åka bängbil hem. Samtalet gick ungefär såhär:

Polisen: ”Alright?”

Jag: ”Yeah, alright.”

P: ”Would you get in the car, please?”

J: ”Why?”

P: ”I’d be much calmer if you’d just get in the car without any argument, please.”

J: ”Alrighty.”

P: ”So, how’s work?”

J: ”Oh, not bad. I work over at XXXX, we register credit card details for topping up mobile phones. Which supplier are you with, Meteor? We have those, we might have spoken.”

P: ”So you’re not out working now?”

J: ”No. We work shifts, but I got off at 9, a little early, so I went for a drink at a friend’s house. I have to get home now though.”

P: ”We’ll give you a lift, pet. It’s a rough area, you shouldn’t be walking here.”

Jag bar inte speciellt avslöjande kläder eller speciellt extrem sminkning på något sätt, så man undrar ju lite över hur folk kan se att man är simpel hora. Kvällen jag blev upplockad hade jag på mig en hellång svart kjol och min sambos bruna luvtröja. Jag har givetvis frotterats med prostituerade tidigare då jag bott på många dåliga gator, men de har varit ganska stereotypa flickor, så jag undrar hur man kan gå igenom perioder med att se ut som en prostituerad om man klär sig som en lufsande nunna.

En gång när jag och en vän skulle in och handla några påsar pommes frites i en chipper på Parnell Street på väg till en grillfest så stod en prostituerad från något baltland och gullade med en kille längst fram i kön. Jag har aldrig sett en sådan klassisk prostituerad tidigare, hon hade vita öppna skor som blivit grå av gatudammet och hon hade på sig en glittrig minikjol och magtröja och blå ögonskugga (”Det betyder inte att hon var en hora!” Nej, jag vet, men det var tydligt – jag känner igen en baltisk gatuhora när jag ser en). Jag vet inte om det var en torsk eller hallick som hon stod med, men han var ganska stand offish och hon var på och kramades och fnittrade som en förälskad tonåring. Hon hade en stor laddning sperma i håret vid örat som droppade ner på disken där hon blev betjänad. Jag tyckte att det var fint att hallicken eller torsken tagit med sig tjejen in efter en stunds kärlek i en mörk gränd och bjöd henne på lite pommes som tack, och min vän som jag stod tillsammans med blev så betagen att han höll ögonen öppna efter flickan resten av tiden han bodde i Dublin.

En sann historia. Helt appropå sexköpslagen, eller något.

5 thoughts on “Horan

    • Det var så överraskande att jag inte ens hann bli äcklad. Än idag känner jag bara en stor glädje när jag tänker på det. Det var ett sådant ögonblick man bara får se en gång i livet.

  1. Även jag har blivit tagen för prostituerad vid ett flertal tillfällen och det lustiga (eller vad man nu skall kalla det) är att det samtliga gånger skett när jag varit på väg hem från gymmet, i träningskläder, och alla vet ju hur raffig man ser ut då…

  2. Förmodligen. Eller så var det den hasande gångstilen och de säckiga mjukisbyrorna som gjorde´t. En iakttagelse var att det uteslutande var snubbar i Volvo-bilar som stannade. Nu vet vi vad sådana gillar.

Kommentera

