En kärlekshistoria (olycklig)

Minns ni den där sången A GLORIOUS DAWN som var stor för ett par år sedan?

Det var den låten som en gång för alla cementerade in det faktum att jag aldrig kommer att kunna älska med Carl Sagan. Oavsett vad jag gör kommer detta aldrig att hända. Carl Sagan är död och borta, hans tankar lever vidare och yacka yacka yacka, men det kommer aldrig att hända.

En rolig detalj angående den här låten var att jag såg den första gången när jag var gravid och extra hormonig. En ovändad bieffekt av graviditet är ofta ökat blodflöde till underlivet, vilket ger mer stimulans och starkare känslor. Jag tänkte på Stephen Hawking som Hot Wheels i flera månader bara för att jag hade honom blandad med Sagan i den där musikvideon.

Det måste vara den här känslan de försöker efterlikna i alla de där spökromantikfilmerna eller vampyrromantikfilmerna.

Kommentera

