Kvinnofilm

När jag började blogga var jag inte alls lika feministiskt medveten som jag är nu. Jag har fått läsa mycket, diskutera mycket, och många av de åsikter jag uttryckt i min blogg har jag omvärderat. Detta påverkar givetvis hur jag ser på mitt eget liv, människorna runt omkring mig, och inte minst den underhållning jag väljer att konsumera.

https://i0.wp.com/www.fecalface.com/content/upload/2008/07/singularities_exploitation_cinema/image7.jpg

De allra flesta av mina gamla kamrater har inget som helst intresse av detta, och några nya kamrater har jag inte direkt. Men jag slänger ut detta i cyberrymden: från och med nu kommer jag att fokusera mer på kvinnor och kvinnors hantering i mina filmer. Min nya signatur blir alltså Lisa – Bloggen om Femmexploitation. (Okej, eller något klatchigare och som låter mindre moraltantigt – jag kan inte komma på något nu, men det kommer väl sedan under kvällen så jag hinner glömma det igen tills imorgon, och tvingas pina mig själv i vetskapen att jag faktiskt hade en perfekt slogan som jag var för lat för att skriva ner och för dum för att komma ihåg.)

Det känns underligt att inte blogga så mycket längre. Faktum är att jag saknar tid, och framförallt saknar jag tid att fundera, och utan funderingar blir ingen blogg bloggad. Om morgnarna vaknar jag tidigt och går ner med sonen till förskolan, sedan lagar jag mat och går iväg till jobbet. Jag kommer hem runt tio om kvällen och vill gärna titta på ett avsnitt av BREAKING BAD innan läggdags – allt som allt får jag ungefär en timma för mig själv mitt på dagen, då jag väljer att sova. Och faktum är att jag är så tillfreds med min tillvaro att jag inte ens vill påpeka det uppenbara, att jag inom en snar framtid kommer att vantrivas på jobbet och avsky allt som har med vardagen att göra.

2 thoughts on “Kvinnofilm

  1. Kul att se att fler kvinnor går från feminism-skeptiska till feminister (även om det ofta tar ett tag innan de börjar kalla sig själva det pga stolthet etc) Vem har tid för att blogga varje dag egentligen?

Kommentera

