Vilket politiskt parti väljer man om man väljer bort kungafamiljen?

Vänsterpartiet, verkar det som. Andra partier driver inte frågan eftersom det är av föga betydelse eller för att majoriteten av svenska folket tydligen är så totalt pantade att de vill ha kvar monarkin.

Det finns få personer som i ogillar inom familjen Mondo Kanel, så som vi ogillar Sveriges konung. Mannen är ju en symbol för allt som är fel med världen, och dessutom totalt värdelös på att vara den symbolen. Jag kan välja att gå ur svenska kyrkan eftersom jag inte vill stötta en religion jag inte tror på även om det är Sveriges representant i himmelriket, men jag kan inte välja att lägga mina skattepengar på lärarlöner istället för kungalön. Nu väljer jag ju inte att gå ur svenska kyrkan eftersom de faktiskt gör en viss nytta med att underhålla kulturella platser och så vidare, men sedan när har kungen gjort något för svenska folket – någonsin?

https://i0.wp.com/www.kungahuset.se/images/18.292a62ce13848168ac5329e/KFAM2012.jpg

JAG har betalat för de här kläderna! JAG borde ha rätt att komma och klä på mig alla klänningar och svärd och hattar, det är ju för bövelen MIN skatteinvestering!

Det svider i mig att tillhöra en nationalitet som representeras av en man med sådana uppenbara grisiga åsikter som färgas av sexism, klass och en totalt isolerad uppväxt, och att jag dessutom betalar för hans krogrundor, champagnefläckiga strippor och semestrar. Jag arbetade som en häst för att kunna ha råd att samla mina släktingar och vänner för att fira mitt bröllop, och det gör mig ändlöst frustrerad att veta att jag betalar för överklassens fioler. Och dubbelmoralen! Man kan inte både ha kakan och äta den – antingen arbetar man som svensk representant inom Sverige, eller också flyttar man till New York eller London, men då får man banne mig göra det som privatperson, vilket dessa människor inte är.  man kan inte valsa in och ut som man vill i fashionabla metropoler i lyxlägenheter finansierad av svenska skattepengar, pengar som man får för att representera Sverige inom Sverige. Man föds in i kungafamiljen, och alltså har man inget val i var man skall bo eller hur man skall bete sig. Sorgligt men sant, och annars får man iallafall ha respekt nog att sluta acceptera pengar för arbetet man vägrar att utföra.

Sanningen är att jag inte har så mycket på fötterna för att hata kungen som jag gör, kungen och hela hans välpolerade och begivningshandikappade familj (inget fel med att vara förståndshandikappad, men om jag måste ha en förståndshandikapppad grupp människor som representanter för mitt land vill jag ha en med ett normalt begåvat hjärta, typ de i EN ANNAN DEL AV KÖPING, inte folk som verkar formats efter Disneyskurkar). Jag har inte läst några tidningar på länge – vilket jag är säker på förvånar er, eftersom min analys är så välutvecklad och grundlig – och mitt vetande är bara det allmäna vetandet, alltså att kungen är äcklig och hela familjen ockrar på mina skattepengar.

Jag skrev för ett tag sen om hur en facebookmänniska föreslog rent spontant att vi skulle ta biståndspengar öronmärkta till u-landshjälp och spendera dem inom Sverige istället eftersom hederligt folk inte hade råd att köpa kläder till sina barn. Det gör mig helt matt av maktlös ilska och frustration att man tänker på att ta u-landshjälpen och prioritera den till svenska barn innan man tänker på att ta och skära i kungens marmeladbudget, att det är u-landshjälpen som dyker upp först när vi skall diskutera onödiga utgifter.

Kommentera

